logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۳۰۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

گاوازنگ زنجان سکونتگاه غیر رسمی نیست/اجرای پروژه های گردشگری در گاوازنگ

گاوازنگ-زنجان-سکونتگاه-غیر-رسمی-نیست-اجرای-پروژه-های-گردشگری-در-گاوازنگ

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: منطقه گاوازنگ زنجان به عنوان سکونتگاه غیر رسمی تعریف نشده است.

 

مسیح الله سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: روستای گاوازنگ زنجان به عنوان سکونتگاه غیر رسمی تعریف نشده است و تنها اهالی روستای امند در آنجا سکونت دارند.

وی با بیان اینکه این مجموعه دارای طرح گردشگری است، ادامه داد: برنامه های مختلفی تا کنون برای این مجموعه پیش بینی شده است و باید مردم این روستا منتقل شوند.

این مسئول تصریح کرد: مجموعه گاوازنگ به عنوان پکیج  تفریحی، نمایشگاهی و گردشگری در برنامه ها دیده شده است و جز این تغییر کاربری داده نمی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای 9 سکونتگاه غیر رسمی است،تصریح کرد: مردم روستای امند در حال حاضر در این منطقه ساکن هستند.

سلطانی با اشاره به کاهش جمعیت سکونتگاه های استان زنجان، گفت: نسبت به 5 سال گذشته جمعیت سکونتگاه های استان نزدیک 6 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 سکونتگاه غیر رسمی در شهرستان زنجان، یک سکونتگاه در خدابنده و یک سکونتگاه در شهرستان ابهر شناسایی شده است.

به گزارش موج رسا،یکی ازپرطرفدارترین تفریحگاه های زنجان،" مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی" یا همان " مجموعه گاوازنگ " است که در ایام تعطیل به خاطر ازدحام بیش از اندازه مسیر آن با ترافیک روبه رو می شود.

 روزهای تعطیل به ویژه جمعه ها کوهپیمایی در گاوازنگ رنگ و بوی دیگری دارد و نزدیکی به شهر و زیبایی های خاص طبیعی این مجموعه و موجب توجه اهالی منطقه و گردشگران به این مکان تفریحی شده است.

امکانات دیگر این مجموعه، سفره خانه های سنتی، آمفی تئاتر، رستوران پذیرایی، مجموعه بازی و تفریحی روباز، پارکینگ، مجموعه ورزشی، پیست دوچرخه سواری سینمای پنج بعدی و سد خاکی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر