logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۰۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه علنی شورای شهر زنجان بررسی شد

از بررسی مشکل حفاریهای سطح شهر زنجان تا برون سپاری امور نگهداری فضای سبز

از-بررسی-مشکل-حفاریهای-سطح-شهر-زنجان-تا-برون-سپاری-امور-نگهداری-فضای-سبز

در جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان موضوع برون سپاری امور حفظ و نگهداری فضای سبز و مشکلات حفاریهای سطح شهر زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان امروز با غیبت سه جلسه ای شهردار زنجان برگزار شد. این جلسه از طرف رئیس شورای شهر برای حضور شهردار به تاخیر افتاد ولی شهردار زنجان همانند دو جلسه گذشته در جلسه حضور نیافت و به جای خود نماینده فرستاد.

علیرضا جزقاسمی مدیرعامل آب فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه مرمت حفاری های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب شهری از طرف کارفرما این پروژه صورت می گیرد، بیان کرد: از 21.5 کیلومتر حفاری‌های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاظلاب شهری، 12 کیلومتر تا به امروز مرمت شده است.

وی با اشاره به مشکل تامین قیر شرکت کارفرمای حفاری و مرمت طرح فاضلاب شهری، عنوان کرد: در آینده نزدیک حفاریهای انجام شده مرمت خواهند شد.

نوری معاون امور زیر بنایی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان در سال97 مجوز 104.5 کلیومتر حفاری را در شهر زنجان صادر کرده است، بیان کرد: درخواست حفاریهای شرکت آب و فاظلاب شهری با حجم 35 کیلومتر بیشترین حجم درخواست حفاری از شهرداری زنجان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاظلاب شهری زنجان در سال 98 نیز درخواست حفاری در شهر زنجان را داشته است، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان در سال 98 نیز درخواست حفاری 35 کیلومتر را داشت، که تا به امروز 16 کلیومتر از این حفاریها انجام شده است.

نوری با اشاره به اینکه در بین شهرک های حفاری شده، حفاری های شهرک گلشهر را باید شهرداری زنجان مرمت کند، خاطر نشان کرد: شهرکهایی که باید توسط شرکت آب و فاظلاب شهری مرمت شود شهرکهای انصاریه، نیک سازان، اراضی پایین کوه، شهریار و بهارستان هستند.

در این جلسه دو دستور کار مهم، برون سپاری امور حفظ و نگهداری فضای سبز مناطق 4 گانه شهرداری و  تخصیص 390 میلیون تومان به راپیمایی اربعین، مطرح و دستور کار اول برای سومین بار از دستور کار شورا شهر به صلاحدید رئیس شورا خارج و دستور کار دوم در شورا رای نیاورد.

سجاد خدایی با اشاره به روال هر ساله تخصیص بودجه به راهپیمایی اربعین و برنامه‌های جانبی این همایش اسلامی، بیان کرد: طبق تصمیم‌های گرفته شده در ستاد اربعین سال98 شهرداری زنجان در مرز خسروی خدمات ارائه خواهد کرد و طبق لایحه ارائه شده باید 390 میلیون تومان اعتبار به این امر اختصاص یابد.

رحمان احمدی با اشاره به هزینه‌های اربعین در سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته 150 میلیون به ستاد بازسازی عتبات و عالیات ، 100 میلیون به کارمندان و 50 میلیون به یک موکب پرداخت شد و به نظر من، با توجه به هزینه ها شهرداری اقدام به زدن موکب بکند و اگر بیشتر ازاین هم هزینه شود مشکلی ندارد.

احمد نصیری به عنوان مخالف لایحه ارائه شده، تصریح کرد: این پولها برای مردم است و شهرداری مسئول هزینه کردن این پولها برای مردم است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری می‌خواهد موکب بزند مشکلی ندارد، خاطر نشان کرد: ولی اگر موکب از طرف شهرداری زده نشود باید هزینه‌ها به ستاد بازسازی عتبات و عالیات پرداخت و از این طریق هزینه شود.

کاظم افشارچی با اشاره به همکاری سمن‌ها با شهرداری در فعالیت‌های فرهنگی، تاکید کرد: در اربعین نیز می‌توانیم از ظرفیت سمن‌های مختلف به صورت چرخشی استفاده کنیم.

امامعلی دادخواه با اشاره به اینکه بیشترین بار مالی ستاد اربعین بر دوش شهرداری است، عنوان کرد: پیشنهاد من این است که شهرداری خودش موکب بزند و میدان دار باشد.

اسماعیل دویران با اشاره به اینکه در برخی شهرها مانند اصفهان فقط یک موکب وجود دارد و موازی کاری صورت نمی گیرد، عنوان کرد: از استان زنجان سه موکب در طول مسیر راهپیمایی اربعین وجود دارد.

وی بیان کرد: به دلیل تعدد موکب‌ها به نظر بنده بهتر است کالا تهیه شود و در اختیار موکب‌ها قرار گیرد و تمام افرادی که از این خدمات استفاده می‌کنند زائر امام حسین‌(ع) هستند و هیچ مشکلی ندارد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر