logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۳۰۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان مطرح کرد؛

زنجان سومین استان شاد کشور/ 2500 تشکل در حوزه های اجتماعی در زنجان فعالیت می کنند

زنجان-سومین-استان-شاد-کشور-2500-تشکل-در-حوزه-های-اجتماعی-در-زنجان-فعالیت-می-کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت:در حال حاضر و بر اساس آمارهای موجود،25 هزار نفر از مردم استان زنجان جزو اقشار آسیب پذیر محسوب می شوند.

مسیح الله سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 25 هزار نفر از جمعیت استان زنجان جزو اقشار آسیب پذیر که معادل 28 درصد جمعیت استان است، محسوب می شوند.

وی ادامه داد: این افراد شامل مددجویان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار،افراد تحت پوشش کمیته امداد،سالمندان،معلولان، حاشیه نشینان و آسیب دیدگان اجتماعی هستند.

این مسئول با بیان اینکه 38 درصد جمعیت استان سالمند هستند،افزود: دفتر امور اجتماعی در برنامه ریزی استانی این اقشار آسیب پذیر را مد نظر قرار می دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به سرانه 75 دقیقه ای مطالعه در کشور، بیان داشت: این آمار در استان زنجان 93 دقیقه است.

سلطانی میزان عضویت افراد در کتابخانه ها را بر اساس آمار در کشور  4.5 درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ در استان زنجان 8.5 درصد است که دو برابر نرخ کشوری محسوب می شود.

وی گفت: در زمینه آسیب های اجتماعی بر اساس اعلام وزارت کشور، استان زنجان رتبه 30 ای را کشور دارد.

این مسئول با اشاره به اجرای دو طرح افکار سنجی در زمینه نشاط اجتماعی و شادکامی در استان زنجان، بیان داشت: زنجان در سال 96 رتبه سوم را کسب کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به فعالیت 2 هزار و 4 تشکل مدنی در استان زنجان، بیان داشت: و 250 کانون سلامت محله،29 موسسه قرآنی و 169تشکل صنفی و سیاسی  در زنجان فعالیت می کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: 2 هزارو 500 تشکل در حوزه های اجتماعی در استان زنجان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان امور اجتماعی 20 هزار تشکل مردم نهاد در کشور فعالیت می کنند، افزود: به ازای هر 4 هزار نفر در کشور یک تشکل  فعال است.

این مسئول ادامه داد: این شاخص در استان زنجان به ازای هر 2 هزار و 700 نفر یک تشکل مدنی است که در مجموع در استان زنجان 380 تشکل نزدیک دو برابر کشور فعالیت می کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر