logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۲۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد اربعین استان زنجان:

تا 18 مهر ماه همه موکب های زنجان در عراق فعال می شوند/ دیناری کمک دولتی برای اربعین دریافت نمی شود

تا-18-مهر-ماه-همه-موکب-های-زنجان-در-عراق-فعال-می-شوند-دیناری-کمک-دولتی-برای-اربعین-دریافت-نمی-شود

دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت: همه موکب های استان زنجان تا 18 مهر برای خدمات رسانی به مردم فعال می شوند.

به گزارش موج رسا;رضا حسینی امروز در جمع خبرنگاران در قالب کمیته ستاد رسانه ای اربعین، اظهار داشت: بعد از ابلاغ وزارت کشور،استان زنجان هماهنگ با سایر استان ها از چند ماه قبل جلسات ستاد اربعین را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه کمیته رسانه از اهمیت بالایی در زمینه تبیین برنامه های اربعین برخوردار است، افزود: اطلاع رسانی رسانه ها موجب معرفی بهتر اربعین می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمع آوری مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه برعهده ستاد عتبات و عالیات استان زنجان و زحمات بیشتری را متحمل می شوند.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به حضور گسترده مردم در اربعین، افزود: امسال مرز خسروی بازگشایی شد که حرکت دشمنان موجب شد تا بسته شود.

حسینی با بیان اینکه در مرز مهران زائران می توانند 24 ساعته با امنیت کامل از کشور خارج شوند، افزود: مرز خسروی تنها 12 ساعت فعال است.

وی بیان داشت: مرز خسروی نزدیکترین نقطه به سامرا  کاظمین است و به همین دلیل از اهمیت برخوردار است.

این مسئول یادآور شد: ایرانی ها از 15 مهر ماه وارد خاک عراق شده اند و به تدریج به جمعیت زائران اضافه می شوند.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه از 15 برخی موکب ها و از 18 مهر بقیه موکب ها فعال می شوند، افزود: موکب های اصلی استان تا دو روز پس از اربعین فعال هستند.

مدیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 21 موکب از استان زنجان در عراق مستقر می شوند که بر اساس تکلیف ستاد اربعین از 25 هزار زائر به صورت روزانه پذیرایی کرده و برای 26 هزار نفر اسکان فراهم می کنند.

امیر خانی بیان داشت:با توجه به ظرفیت های موجب این 21 موکب روزانه به بیش از 50 هزار نفر خدمات رسانی  می کنند.

وی افزود: دیناری از سوی مسئولان و دولت به ستاد اربعین کمک نمی شود  و این حرکت به صورت کاملا مردمی و با همکاری خیرین برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر