logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان:

داوطلبان و مدیران تلگرامی مراعات کنند/تبلیغات زودهنگام فضای مجازی در بررسی صلاحیت‌ها تاثیر دارد

داوطلبان-و-مدیران-تلگرامی-مراعات-کنند-تبلیغات-زودهنگام-فضای-مجازی-در-بررسی-صلاحیت‌ها-تاثیر-دارد

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان نسبت به تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات شوراها هشدار داد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با  خبرنگار موج رسا; با اشاره به تبلیغات زودهنگام داوطلبان ثبت‌نام کننده انتخابات شوراها در فضای مجازی اظهار داشت: ما اطلاعات کافی از اینکه برخی افراد با راه‌اندازی گروه‌ها و کانالها دست به تبلغات زودهنگام زده‌اند، داریم.

وی افزود: برخی از کانالها و گروه‌های تلگرامی استان زنجان که مخاطبان بالایی نیز دارد خواسته یا ناخواسته ابزاری برای تبلیغات پیش از موعد داوطلبان ثبت‌نام کننده انتخابات شورا تبدیل شده‌اند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان در پاسخ به این پرسش که آیا این تبلیغات زودهنگام در تایید صلاحیت داوطلبان مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: تبلیغات داوطلبان پیش از زمان تعیین شده توسط قانون به عنوان تبلیغات غیرقانونی تلقی شده و و طبق نظر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان زنجان در  تایید صلاحیت داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

وی همچنین به مدیران کانالها و گروه‌های تلگرامی نیز هشدار داد تا از انتشار مطالبی که در راستای تبلیغ فرد خاصی است جلوگیری کنند چرا که هر نوع فعالیتی در این زمینه پیگیری خواهد شد.

کاظمی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف کاندیداها تصریح کرد: قانون تکلیف همه چیز را مشخص کرده و درخواست ما از دوطلبان ثبت‌نام کننده این است تا به غیر از زمان تعیین شده از تبلیغات خودداری کنند.

وی با اشاره به آغاز روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی از امروز آغاز شده و تا ۲۳ فروردین ماه ادامه دارد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان بیان کرد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها از طرف هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت شهرستانها و بخشها از تاریخ 25 تا 31 فروردین ماه وظیفه اعلام نظر در مورد صلاحیت داوطلبان را دارند که این نظر در روز اول اردیبهشت ماه به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی صلاحیتها از طریق فرمانداریها به داوطلبان اعلام خواهد شد و اگر داوطلبانی نسبت به رد صلاحیت خود اعتراضی داشته باشند از ۳ تا ۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند اعتراض خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

کاظمی ادامه داد: هیئت نظارت شهرستان و استان نیز از تاریخ ۷ تا ۱۶ اردیبهشت ماه مهلت دارند تا به اعتراضات رسیدگی و نظرات خود را اعلام کنند و روز ۱۷ اردیبهشت ماه نتیجه قطعی و نهایی رسیدگی به شکایت‌ها از سوی هیئت نظارت استان و شهرستانها در خصوص شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده به فرمانداریها و بخشداریهای زیربط اعلام خواهد شد.

به گزارش موج رسا؛ ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته شده و طبق قانون شوراها هر گونه تخلف، تبليغات غيرقانوني و سوء استفاده از بيت‌المال ممنوع است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر