logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۲۸۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در زنجان اجرا می‌شود

طرح-«هر-مسجد،-یک-حقوقدان»-در-زنجان-اجرا-می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با هدف ارتقای دانش حقوقی مردم و کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه یکشنبه در دیدار عمومی با مردم در مسجد چهارده معصوم(ع) کوی اسلام‌آباد زنجان که دادستان مرکز استان و معاونین ، معاونین رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه وی را همراهی می کردند  ، اظهار داشت: حضور مقامات قضایی و سایر مسئولان در مساجد برای ارتباط‌گیری بیشتر و بهتر با اقشار مختلف مردم است.                                                                                                                                                          

وی خاطرنشان کرد: در علت‌یابی ایجاد پرونده‌های قضایی و بیشترین مشکلاتی که گریبانگیر مردم است به این نتیجه رسیده‌ایم که حداقل یک طرف پرونده‌ها از دانش حقوقی لازم برخوردار نیست.

صادقی نیارکی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حقوقدان‌ها در مساجد سبب می‌شود تا مردم علاوه بر احکام دینی، احکام شرعی مسائل مختلف اجتماعی مانند معاملات و قراردادها را نیز آموزش دیده و به افزایش اطلاعات حقوقی آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تاکید تمام مسئولان نظام و به‌ویژه رئیس قوه قضائیه، حرکت در مسیر «از مردم، با مردم و برای مردم» بوده و این مهم در برنامه تحول قوه قضائیه نیز آمده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه زمانی در این کشور حتی اجازه ارتباط با رئیس پاسگاه نیز داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: آرمان و اندیشه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این مبنا نبوده و نباید هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: هدف از دیدارهای عمومی، حضور در بین مردم و شنیدن خواسته‌ها و مشکلات حقوقی آن‌ها است.

رییس شورای قضایی استان  افزود: مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه نیز در این دیدارها حضور دارند و حتی در مواردی که شکایت مردم از سایر دستگاه‌ها بوده و نیاز به ورود دستگاه قضایی باشد نیز راهنمایی لازم را انجام می‌دهند.

همچنین مسئولان انتظامی شهرستان و شهردار منطقه نیز به درخواست رئیس کل دادگستری در این مسجد حضور داشته و به سوالات مراجعان پاسخ دادند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر