logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۲۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

سیستم بیسیم دیجیتال در کشور راه اندازی می شود/ ورود جدی یگان حفاظت به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی کشور

سیستم-بیسیم-دیجیتال-در-کشور-راه-اندازی-می-شود-ورود-جدی-یگان-حفاظت-به-ساخت-و-سازهای-غیرمجاز-در-اراضی-ملی-کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان از راه اندازی سیستم بیسیم دیجیتال در کشور خبر داد.

به گزارش موج رسا; علی عباس نژاد مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با گذشت 14 سال از تشکیل یگان حفاظت سازمان جنگل ها، امروز برآنیم تا با تمام توان و نیرو از منابع ملی و انفال حفاظت کنیم.

وی با بیان این که 135 میلیون هکتار از گستره کشور جمهوری اسلامی ایران، ملی است افزود: 14.5 میلیون هکتار از سطح کشور را جنگل،85 میلیون  هکتارمرتع و 25 میلون هکتار نیز شامل بیابان می شود.

عباس نژاد با اشاره به این که یکی از اولویت های اصلی سازمان جنگل ها حفاظت و حراست از انفال و عرصه های ملی است گفت: یکی از معضلاتی که  یگان حفاظت سازمان جنگل ها در برخی از استان ها از شروع سال جدید تاکنون با آن درگیر بوده اند بحث آتش سوزی است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های کارشناسان در این حوزه با بارش های بهاری سال 98 و افزایش پوشش گیاهی در مراتع و جنگل ها شاهد افزایش آتش سوزی در این مناطق بودیم که خوشبختانه با ورود به هنگام نیروهای یگان در مناطق بحرانی حریق ها مهار شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید به ساماندهی نیروها و استفاده از اختیارات قانونی گفت: در سال گذشته 30 هزار پرونده تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای پایش فعالیت‌های معدنی در استان زنجان

عباس نژاد همچنین به لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در کشور هم تاکید کرد و از راه اندازی بیسیم دیجیتال در روزهای آینده خبر داد.

وی با بیان این که سامانه 1504 در سطح کشور به صورت استانی فعال است گفت: سامانه 139 نیز به صورت کشوری و با قرارگیری اپراتور آن در تهران فعالیت خود را در روزهای آتی آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: ساماندهی نیروها، و مانیتورینگ کردن کنترل گشت‌های یگان در دستور کار سازمان قرار دارد.

خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استا زنجان هم در این مراسم به اهمیت حفاظت از عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دنبال تثبیت مالکیت دولت هستیم و تاکنون ۹۸ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دولت صادر شده است.

وی اظهار داشت: عوامل تخریب در استان شناسایی شده و لازم است که برنامه چندبعدی را برای پیشگیری و حفاظت داشته باشیم.

در پایان مراسم منصور خسروی به علت بازنشستگی تکریم و تودیع و همچنین رضا مهدیون به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان معارفه شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر