logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۲۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

گفتمان مقاومت نیاز امروز حوزه های فرهنگی و اجتماعی است/به جوانان در جنگ اعتماد کردیم،نتیجه گرفتیم

گفتمان-مقاومت-نیاز-امروز-حوزه-های-فرهنگی-و-اجتماعی-است-به-جوانان-در-جنگ-اعتماد-کردیم،نتیجه-گرفتیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت:برای اصلاح حوزه های فرهنگی و اجتماعی امروز نیازمند گفتمان مقاومت دوران دفاع مقدس هستیم.

سید سعید حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: تجربیاتی در چهل سال گذشته در امورات دولتی،مسائل اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی،نظامی،دفاعی و امنیتی کسب شده است که باید از این تجربیات استفاده شود.

وی افزود: رزمندگان اسلام با فرهنگ مقاومت و روحیه بسیجی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و امروز هم باید این گفتمان در جامعه ساری و جاری شود.
این کارشناس با بیان اینکه هر جا با روحیه مقاومت وارد شده ایم موفقیت ما تضمین شده بوده است، گفت: امروز هم باید با همین گفتمان به کسب موفقیت اقدام کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه توجه به گفتمان مقاومت موجب شده تا امروز ایران جزو کشورهای انگشت شمار جهان در مسائل امنیتی و نظامی باشد، بیان داشت: در حالی که در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار نداشتیم امروز با گفتمان مقاومت در مسائل نظامی پیشرفت کرده ایم.
وی با بیان اینکه در برهه هایی که تفکر مقاومت در جامعه نبوده و یا کمرنگ تر بوده است موفقیت کمتری کسب شده است، افزود: در مسائل اقتصادی نیز چون این گفتمان نبوده است،نه تنها موفقیتی نداشته ایم بلکه پس روی کرده و با مسائلی همچون فساد و رشوه مواجه شده ایم. 
این کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات خوب قوه قضائیه در چند ماه گذشته،خاطرنشان کرد: این اقدامات امیدهایی را دل مردم ایجاد کرده که ناشی از روحیه جهادی و بسیجی است و امیدواریم بتوانیم در موضوع اقتصاد نیز با این روحیه موفق شویم.
حسینی تصریح کرد: ضروری است تمامی مسئولان از تجریبات و گفتمان مقاومت دوران دفاع مقدس استفاده کرده و موفقیت نظام اسلامی را تضمین کنند.
وی با بیان اینکه میانگین سنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس نهایتا 36 سال بود،افزود: جوانان ایرانی در این دوران طرح های برای عملیات ها ارائه می کردند که در سطح جهان کم نظیر و بی نظیر بود.
این کارشناس ادامه داد:هر چه به جوانان بها دهیم می توانیم در عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز با گفتمان مقاومت موفقیت های لازم را کسب کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر