logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۲۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با حضور مردم و مسئولان؛

یادواره شهدا آبروی محله در منطقه باب الحوائج زنجان برگزار شد/ مسئولی که به فرهنگ شهدا خیانت کند، مردم پاسخش را می دهند

یادواره-شهدا-آبروی-محله-در-منطقه-باب-الحوائج-زنجان-برگزار-شد-مسئولی-که-به-فرهنگ-شهدا-خیانت-کند،-مردم-پاسخش-را-می-دهند

با حضور فرمانده سپاه ناحیه زنجان، مردم منطقه باب الحوائج زنجان و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یادواره شهدا آبروی محله در منطقه باب الحوائج زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; سرهنگ محمد اسماعیلی جمعه شب در مراسم یادواره شهدا آبروی محله در منطقه باب الحوائج زنجان،با گرامیداشت هفته دفاع مقدس،اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با برگزاری این مراسم ها و یادواره ها ادا می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در قالب یادواره شهدا آبروی محله به نام شهدای هر محله برگزار می شود، افزود: شهدا آبروی شهر،کشور و جهان اسلام هستند و به برکت خون آنها انقلاب اسلامی از مرزها عبور کرده  و سایر کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که با اخلاص در راه خداوند متعال حرکت می کنند، اثر کار آنها را خداوند متعال جهانی می کند.

اسماعیلی برضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه تاکید کرد و گفت: قرائت وصیت نامه و زندگینامه شهدا در زندگی ما تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه جنگ در شرایطی به نظام اسلامی تحمیل شد که تجهیزات بسیار کمی در اختیار داشتیم، خاطرنشان کرد: مقابل ما تنها رژیم بعثی عراق نبود بلکه صحنه گردان این هجوم آمریکا، اروپا،صهیونیست و همه دشمنان نظام اسلامی بودند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتفاقات امروز منطقه نیز برای دشمنان خوشایند نیست و به صورت همه جانبه وارد مقابله با نظام اسلامی شده اند اگر چه در چهل سال گذشته نیز این توطئه ها ادامه داشته است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در بررسی وضعیت جنایتکاران در کره خاکی چه در گذشته و در حال حاضر متوجه می شویم که آن ها همواره از حمایت آمریکا،رژیم غاصب اسرائیل و اروپا برخوردار بوده اند.

وی با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس در برابر تجهیزات آمریکا و شوروی و همه کشورهای جهان که در اختیار رژیم بعثی قرار گرفته بود مقاومت کردند، افزود: با چنین شرایطی ما باید در همان سال 57 تسلیم دشمن می شدیم اما روحیه جهادی که برگرفته از فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) بود موجب شد تا در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کنیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور داوطلبانه نیروهای نوجوان و جوان ایرانی در جنگ،گفت: اگر ارتش های دنیا را برگردید متوجه می شوید که نیروهای آنها با اکراه و اجبار در خدمت کشورشان بوده اند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آن فرهنگی که خانواده ای حاضر می شود چهار فرزند خود را تقدیم نظام اسلامی کند و طلبکار نباشد امروز باید نسل به نسل به آیندگان انتقال یابد، افزود: برخی مسئولان هیچ هزینه ای به پای نظام نداده و دستی بر آتش نداشته اند و امروز از مردم طلب کار هستند.

وی یادآور شد: افرادی در دوران دفاع مقدس بودند که همه هستی خود را که دارایی و فرزندانشان بوده اند تقدیم نظام اسلامی کرده و امروز هم  طلبکار نیستند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تبلیغات سوء دشمن و بی تفاوتی برخی افراد موجب شده تا امروز به جایی برسیم یک نفر 150 میلیون تومان حقوق بگیرد و سرمایه ملی تلقی شود در حالی که این فرد آفت جامعه است.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم تا کنون برای امام و عاشورا و نظام هزینه کرده اند و نباید پس از چهل سال با این شرایط مواجه شوند، افزود: متاسفانه این روزها در برخی استان های کشور از جمله زنجان کلمه شهید از کوچه ها حذف می شود، اگر ما بی تفاوت باشیم این اتفاقات می افتد که باید دلسوزان نظام و مردم اجازه ندهند خون شهدا از بین برود.

وی گفت: مسئولی که در شهرداری تهران و یا زنجان دست به چنین اقدامی می زند،بیخود می کند که چنین کاری را انجام دهد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم نمرده اند که به این راحتی با آثار شهدا بازی شود، ادامه داد: خانواده های شهدا،ایثارگران و متدینین صبر زیاد دارند و همانگونه که در فتنه سال 88 حدود 9 ماه تحمل کردند و به صحنه آمده و بساط فتنه را جمع کردند،هر مسئولی که به فرهنگ شهدا خیانت کند، مردم خودشان پاسخ می دهند.

اسماعلی افزود: باید مسئولان فرهنگ شهدا را نصب العین قرار داده و دنبال موقعیت، پست و طلبکار بودن نباشند.

وی گفت: در جامعه ای که 220 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی شده است کسی که مسئولیتی قبول می کند باید کسی باشد که آبرو حیثیت خود را در این راه هزینه کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جهان اسلام از خون شهدا بهره برداری می کند،یادآور شد: مردم یمن با دست خالی پوزه عربستان و صهیونیست ها را در یمن به خاک می مالند.

اسماعیلی گفت: شهدا آبروی جمهوری اسلامی و جهان اسلام در طول تاریخ 1400 سال هستند و این موضوع قطعا زمینه ظهور است.

وی با اشاره به آغاز حرکت و موج عظیم اربعین،این حرکت را زمینه ظهور دانست و گفت: این مراسم هر سال باشکوهتر از سال های گذشته برگزار می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر