logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۲۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر دادگستری:

باید مراقب آثار رفتار قضایی خود باشیم/ لزوم مراقبت از قضات جوان

باید-مراقب-آثار-رفتار-قضایی-خود-باشیم-لزوم-مراقبت-از-قضات-جوان

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه باید مراقب آثار رفتار قضایی خود باشیم گفت: باید آثار رفتارهای قضایی را بسنجیم و بدانیم چه تبعاتی دارند.

به گزارش موج رسا; سیدعلیرضا آوایی امروز در جلسه شورای مسئولان قضایی استان زنجان در مورد مسکن کارکنان قضایی اظهار کرد: در خصوص مسکن کارکنان قضایی کار منسجمی انجام شده و قوه قضائیه برای کل کشور برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قضات از جمله فرهیختگانی هستند که معمولا علاقه به رئیس ندارند و رفیق می‌خواهند عنوان کرد: این فرهیختکان اگر تکریم محبت برادری همراهی صیانت دلسوزی دیدند با همه وجود پای کار می آیند و اگر مواجه شدند با برخوردهای تحکم آمیز و دخالت مقام مافوق در تصمیات انگیزه‌های حرفه ای شان را از دست می‌دهند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه قضات جوان نیاز به مراقبت دارند عنوان کرد: قدرت مستی می آورد و این بدترین نوع مستی‌ها بوده و این مقدار قدرت نیاز به ظرفیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ما قضات جوان را رها می‌کنیم و بعد از آن بهای آن را می‌دهیم افزود: هرگز نباید از آسیب یک قاضی احساس خوشحالی کنیم.

آوایی با تاکید بر اینکه هرچه ما قاضی از دست بدهیم از عجزمان است افزود:   باید مراقب باشیم تا در این راستا لغزش نداشته باشیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اعتماد کردن به افراد میزان امانتداری را افزایش می دهد افزود: ولی گاهی رفتارهای ما تحقیرآمیز است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین آفت عصبانیت از خستگی است خاطر نشان کرد: باید خودمان را مدیریت کنیم و یکی از آفات دیگر عادی شدن شغلها و کارهایمان است.

آوایی با اشاره به اینکه چه تعداد آدم زندان نگه می داریم و بعد برائت می دهیم و گاهی هم بسیار سخت گیری می‌کنیم گفت: در تامین قرارهای فایده باید هزینه کنیم چرا که زندان انسان را بی آبرو می کند انسانها تلاش می کنند بی‌آبرو نشود اما اگر این اتفاق افتاد وضعیت بدتر می شود.

بیشتر بخوانید:

هیچ محکوم مهریه در استان زنجان نداریم

وی در ادامه بیان کرد: قرار بازداشت‌های موقت‌ و بی‌مورد پذیرفته نیست و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو بود و باید آثار رفتارهای قضایی را بسنجیم و بدانیم چه تبعاتی دارند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه برخی حرکتهای شتاب زده حاصلی جز باختن ندارد افزود: ظلم اثر وضعی دارد و فرقی نمی کند از طرف چه کسی یا حکومتی باشد.

وی با اشاره به اینکه حسن خلق با همکاران، مراجعین و متهمان باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: به عیوب خود باید بپردازیم و باید مراقب آثار رفتار قضایی خود باشیم.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر