logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۲۷۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

کشف اشیای عتیقه دوران تیموریان در زنجان

کشف-اشیای-عتیقه-دوران-تیموریان-در-زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری قاچاقچی عتیقه در زنجان خبرداد و گفت: از این فرد اشیای عتیقه دوران تیموریان کشف و ضبط شد.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی حرفه ای اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یک قاچاقچی حرفه ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

سردار جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان،12 قطعه ظروف سفالي و سنگي و يک جلد تورات با قدمت عصر تيموريان را کشف کردند.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام كارشناسان ميراث فرهنگي و گردشگري، قدمت اشیاء مربوط به دوران عصر تیموریان است، گفت: کارشناسان همچنین ارزش اقلام مکشوفه را 50 میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اينکه تمدن و هويت هر ملتي ريشه ميراث فرهنگي آن دارد،گفت: نيروي انتظامي قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستاني مقابله و از ميراث گرانبهاي ملت ايران حفاظت و حراست مي كند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر