logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۲۷۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دادگستری استان زنجان:

هیچ محکوم مهریه در استان زنجان نداریم/ کاهش 19 درصدی جمعیت کیفری زندانهای استان زنجان

هیچ-محکوم-مهریه-در-استان-زنجان-نداریم-کاهش-19-درصدی-جمعیت-کیفری-زندانهای-استان-زنجان

رئیس دادگستری استان زنجان از کاهش 7 درصدی ورودی به زندانها در استان زنجان خبرداد و گفت: جمعیت کیفری زندانهای استان زنجان 19 درصد کاهش یافته است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل نیارکی امروز در جلسه شورای مسئولان قضایی استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان اظهار کرد: همکاران ما با یک هماهنگی و تعامل در انجام وظایف مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به پرونده های وارده از ابتدای امسال تاکنون ابراز کرد: در این 6 ماه 148 هزار پرونده به دادگستری استان زنجان وارد شده و توسط 130 قاضی مورد بررسی قرار گرفته که به طور متوسط هر همکار قضایی 190 پرونده را مورد بررسی قرار دادند که این میزان با میانگین کشوری فاصله معناداری را دارد.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه همکاران قضایی ما بیش از انتظار و توقع زحمت می کشند افزود: همکاران ما در اجرای سیاست‌ها اهتمام جدی دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در کاهش جمعیت کیفری که مورد تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و مقام معظم رهبری است پیشرو است بیان کرد: در مدت حضورم در استان زنجان ۱۹ درصد جمعیت کیفری زندان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

کاندیداهای احتمالی بدانند که نظارت دقیق بر روند برگزاری انتخابات انجام می‌شود

حجت‌الاسلام نیارکی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر جمعیت کیفری استان زنجان به 2 هزار و 100 نفر کاهش یافته است.

وی همچنین از کاهش ورودی زندانها در استان زنجان خبرداد و افزود: ورودی زندانها در استان زنجان 7 درصد کاهش یافته که این میزان در کشور زیر ۲ درصد است.

رئیس دادگستری استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ محکوم مهریه در استان نداریم درحالی که سال گذشته ۱۳۰ محکوم مهریه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در این راستا در کشور پیشرو است بیان کرد: همچنین سیاست حبس الکترونیک را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا نیز رتبه نخست کشوری را داریم و با استان بعدی و تهران که رتبه دوم بوده فاصله زیادی داریم.

حجت‌الاسلام نیارکی از صدور ۱۹۰ مورد حکم حبس الکترونیکی در استان زنجان عنوان کرد: اعتقاد به کمک به بدنه اجرایی استان را داریم و دستگاه قضایی در موضوعات مختلف استان نیز به دستگاه های اجرایی کمک‌های زیادی کرده است.

وی با بیان اینکه در هر جایی نیاز به ورود دستگاه قضایی بوده این کار انجام شده است عنوان کرد: اعتتقاد داریم که باید به همه دستگاه ها در انجام وظایف‌شان کمک کنیم.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای صحیح عدالت مهمترین اهداف کارهای ما در استان زنجان است افزود: موضوع اجرای عدالت جزو پیگیریهای ما در سطح استان بوده و خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آراء اعتراضی نیز ۳ درصد کاهش نقض آراء داشتیم افزود: در استان با حجم سنگینی از ارائه خدمات مواجه هستیم.

حجت الاسلام نیارکی در مورد پروژه ساختمان پزشکی قانونی بیان کرد: این پروژه ۱۰ سال است که آغاز شده است که نیاز است هرچه سریع تر تکمیل شود.

وی در مورد بررسی مشکلات شرکت ایران ترانسفو عنوان کرد: با یک پیگیری در حال حل مشکلات مربوبط به بدهی‌های این شرکت هستیم و این موضوع نشان می دهد که ما برای حل مشکلات در کنار دولت حضور داریم.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه تنها استانی هستیم که شورای حل اختلاف ساختمانی ندارد افزود: انتظار داریم در مقابل کمک به دولت خدماتی را هم از دولت دریافت کنیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر