logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۲۶۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول امور استانهای اوقاف و امور خیریه کشور خبرداد

حمایت سازمان اوقاف از شرکتهای دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و تولید در کشور

حمایت-سازمان-اوقاف-از-شرکتهای-دانش-بنیان-به-منظور-رونق-اقتصادی-و-تولید-در-کشور

مسئول امور استانهای اوقاف و امور خیریه کشور از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از شرکتهای دانش بنیان خبرداد و گفت: این حمایت‌ها به منظور رونق تولید و اقتصاد کشور انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد امروز در حاشیه تودیع و معارفه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران در مورد سیاست اوقاف در حمایت از شرکتهای دانش بنیان اظهار کرد: حمایت از شرکتهای دانش بنیان از سیاستهای جدید سازمان اوقاف بوده و حمایت از شرکتهای دانش بنیان می‌تواند در کشور موجب رونق اقتصادی و تولید و اشتغال ایجاد کند.

وی تصریح کرد: منابعی که اوقاف در اختیار دارد و می‌تواند بهره‌وری آن را نیز ارتقا دهد و این سیاست را اعلام می‌کنیم با مراجعات چنین شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به معاونت های مربوطه اقتصادی و بهره وری سازمان اوقاف امکان عملیاتی شد این سیاست وجود دارد.

مسئول امور استانهای اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: از این سیاست رئیس سازمان استقبال خوبی به صورت عام شده و در مرحله عمل این شرکتها و این عناصر علمی و فهیمی که در شرکتهای دانش بنیان وجود دارد که در حوزه تولید فعالیت دارند و در کشور نیز تعیین کننده هستند حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: دنبال این سیاست هستیم که اعلام حمایت می‌کنیم و بررسی های لازم بعد از مراجعه شرکتها انجام می‌شود تا بتوانیم این موضوعات را عملیاتی کنیم.

روحانی نژاد ابراز کرد: یک سری توافقنامه‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته که مسئولیت آن بر عهده معاونت اقتصاد بهره وری سازمان بوده که در جریان ریز این موضوعات نیستم.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف و اموریه خیریه کشور مصمم است از موقوفات صیانت کند و تلاش می کند تا همه موقوفات در سراسر کشور حفظ شود.

مسئول امور استانهای اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: همچنین سازمان اوقاف در تلاش است از آن دسته موقوفاتی که غفلت شده و در اختیار دیگران قرار گرفته در حالی که این موقوفات پیشینه دارد و دارای سند است را احیا کند.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ وقف در جامعه گسترش بیان کرد: سازمان در نظر دارد نقش اجتماعی وقف را در جامعه به منصه ظهور برساند.

روحانی نژاد خاطر نشان کرد: وقفان نیاتی که دارند و باید اثر این نیات در جامعه نشان داده شود و یکی از سیاستهای این سازمان این است که این موضوع را بتواند در منظر مردم قرار دهد.

وی عنوان کرد: یکی از این موارد حمایت از زائرین اربعین بوده و یا حمایت از زندانیان غیر عمد و همچنین برپایی نمایشگاه های شمیم حسینی در آستانه ماه محرم که امسال 400 مورد برگزار شد که مورد حمایت سازمان بود.

مسئول امور استانهای اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: در عید غدیر با اقدامات انجام شده 280 نفر از زندانیان غیرعمد آزاد شدند و اوقاف از 400 نمایشگاه شمیم حسینی که توسط هیئت ها مذهبی سراسر کشور برگزار می شد حمایت کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث اربعین نیز برخی از نیات واقفان در حمایت از زائران اباعبدالله الحسین(ع) و افراد بی بضاعت بوده که این وقف ها در این راستا هزینه می شود.

روحانی نژاد در پایان عنوان کرد: هزینه موکب ها نیز از موقوفاتی که توسط مردم با نیات هزینه شدن موقوفاتشان در مراسمات اربعین و عزاداریهای اباعبدالحسین(ع) بوده تامین می شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر