logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۲۶۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

دهک‌های پایین جامعه تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند

دهک‌های-پایین-جامعه-تحت-پوشش-رایگان-بیمه-سلامت-قرار-می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از ابلاغ آیین نامه جدید به منظور پوشش افراد دهکهای پایین جامعه گفت: تمام افراد بیمه نشده تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و دهک‌های پایین جامعه هیچ گونه حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش موج رسا; خدیجه ابراهیم خانی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه در مورد حمایت یارانه ای دولت در تحت پوشش قرار دادند افراد دهک های پایین جامعه اظهار کرد: میزان درآمدهای افراد تحت پوشش بیمه سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از ازریابی وسع تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه دولت فرصتی را با پرداخت یارانه ای حق بیمه افراد کم درآمد جامعه فراهم کرده است افزود: افراد کم درآمد می توانند از این فرصت استفاده کرده و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان عنوان کرد: افرادی که هیچ گونه بیمه ای را ندارند ارزیابی وسع می شوند و براساس میزان درآمدی افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: افرادی که زیر 40 درصد حداقل حقوق را دریافت می‌کنند این افراد به سه گروه تقسیم می شوند و این افراد هیچ گونه سرانه ای را بابت بیمه پرداخت نمی‌کنند.

ابرهیم خانی خاطر نشان کرد: آن دسته از افرادی که بین 40 تا 100 درصد حداقل حقوق را دریافت می‌کنند جزو دهک چهار درآمدی محسوب می‌شوند که این افراد باید 50 درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی ابراز کرد: همچنین افرادی که بیش از حداقل حقوق را دریافت می‌کنند نیز باید 100 درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه این آیین نامه برای اجرا ابلاغ شده است افزود: سازمان بیمه سلامت قرار است شیوه نامه‌ای  را تعیین کند و بعد از آن این آیین نامه به صورت سراسری اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: این افراد بعد از ابلاغ شیوه نامه 6 ماه فرصت دارند از مزایای آن استفاده کنند و افراد در این 6 ماه بعد از اقدام می‌توانند از حق یارانه‌ای این بیمه استفاده کنند.

ابراهیم خانی بیان کرد: آن دسته از افرادی که 50 یا 100 درصد حق بیمه خود را باید پرداخت کنند سازمان این روند را هم ایجاد کرده که این افراد حق بیمه خود را به صورت تقسیطی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این 6 ماه مراجعه نکنند و ارزیابی وسع برای آنها صورت نگیرد باید همه حق بیمه خود را پرداخت کند افزود: در هر سال نیز 3 ماه برای افرادی که مشمول بیمه سلامت شوند ارزیابی وسع برای آنها انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ادامه همچنین با اشاره به تعداد مدجویان تحت پوشش بیمه سلامت در استان زنجان هستند بیان کرد: در استان زنجان 4 هزار مددجوی کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت را دریافت کردند.

وی در مورد فعالیت افراد سودجو بنام بیمه سلامت در سطح جامعه افزود: یک عده افراد سودجو تحت عنوان نماینده بهداشت و سلامت در جامعه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و می گویند می‌توانید از بیمه تکمیلی سلامت استفاده کنید یا کارت تخفیف در جراحی های زیبایی و یا دندان پزشکی دریافت کنید و با این ترفندها از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

ابراهیم خانی عنوان کرد: این کلاهبرداران از ترفندهای جذاب برای دریافت پول از مردم اقدام می‌کنند و این موضوع در جامعه افزایش یافته و شهروندان باید مراقب این افراد سود در جامعه باشند و این افراد اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه خدمات بیمه سلامت توسط 25 دفتر پیشخوان برای مردم ارائه می‌شود افزود: مردم برای دریافت خدمات بیمه سلامت می‌توانند از این دفاتر پیشخوان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه براساس بانک اطلاعاتی کشور در حال حاضر 7 میلیون نفر تحت بیمه سلامت قرار گرفتند عنوان کرد: 50 درصد جمعیت استان زنجان تحت بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی افزود: نیمی از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و 50 درصد جمعیت استان نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و نزدیک به 7 هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستند.

ابراهیم خانی بیان کرد: 50 درصد موسسات طرف قرار داد از جمله ازمایشگاه ها٬ مطب‌ها٬ داروخانه‌هایی که از نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر