logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۲۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی:

مهمترین شرط حضور برای جشنواره تئاتر زنجان داشتن اجرای عمومی است/ ثبت نام 17 گروه تئاتر در جشنواره زنجان

مهمترین-شرط-حضور-برای-جشنواره-تئاتر-زنجان-داشتن-اجرای-عمومی-است-ثبت-نام-17-گروه-تئاتر-در-جشنواره-زنجان

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی گفت: مهمترین شرط حضور گروه های نمایشی  در سی و یکیمن جشنواره استان زنجان داشتن اجرای عمومی است.

حسین نجفی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان از 20 تا 23 آبان ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه درصورت حمایت ارگان ها و نهادهای استان اجراهای ویژه و خیابانی برگزار می شود، افزود: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مطلوب این جشنواره انجام شده است.

این مسئول با اشاره به ثبت نام 17 گروه تئاتر در جشنواره امسال، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود دو گروه تئاتر نیز ثبت نام کنند.

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی یادآور شد: با بازبینی آثار ارائه شده در نهایت گروه های راه یافته به جشنواره مشخص و به ارائه کارهای خود می پردازند.

نجفی مهمترین شرط حضور گروه ها در این جشنواره را داشتن اجرای عمومی عنوان کرد و گفت: کارها باید حداقل پنج اجرا قبل از ورود به جشنواره داشته باشند.

وی با اشاره به رقابت 11 گروه در جشنواره تئاتر سال گذشته، تصریح کرد: نبود پلاتو از مشکلات سال گذشته بود.

این مسئول با بیان اینکه امسال پلاتوی مجهزی برای اجرای گروه های مختلف تدارک دیده شده است، افزود: امسال زمان اجرای گروه ها نیز قرعه کشی می شود که این قرعه کشی با حضور نمایندگان یا کارگردان هر نمایش انجام می شود.

بیشتر بخوانید

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی گفت: هنوز هیئت داوران و اعضای هیئت بازبین برای این جشنواره مشخص نشده است.

به گزارش موج رسا،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در نظر دارد که آثار نمایشی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان را برگزار کند.

توجه ویژه به شعار امسال(رونق تولید)، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و مسائل روز جامعه، آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، مشکلات فضای مجازی، طلاق و گسست خانوادگی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مشخصات و مظاهر آن(فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس و مدافعان حرم، غواصان خط شکن دریادل)، نمایش‌هایی مرتبط با عنوان «زنجان، میزبان مهربان» و توجه به آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی و بومی از محورهای مورد تاکید جشنواره است.

گروه‌هایی که طی حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال 97 تا یک ماه قبل از موعد برگزاری جشنواره آثار خود را تولید کرده و به اجرای عموم درآورده‌اند، می‌توانند متقاضی حضور در آن جشنواره باشند.

  آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره 15 مهرماه است و جشنواره نیز طی روزهای 20 تا 23 آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

 علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به آدرس زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری و سینمایی و یا انجمن هنرهای نمایشی واقع در فرهنگسرای امام‌ خمینی (ره) مراجعه کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر