logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۲۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

توسعه کشاورزی حق تمامی استان‌ها است/ به دنبال حذف یا به حداقل رساندن برخی از محدودیت‌ها هستیم

توسعه-کشاورزی-حق-تمامی-استان‌ها-است-به-دنبال-حذف-یا-به-حداقل-رساندن-برخی-از-محدودیت‌ها-هستیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به وحود برخی محدودیت ها در توسعه کشاورزی در برخی مناطق گفت: توسعه کشاورزی حق تمامی استان‌ها است.

علی وقچی در گفت و گو با موج رسا; با اشاره به تامین آب برای کشاورزی اظهار کرد: در تامین آب برای محصولات کشاورزی آببر محدودیت قانونی وجود  دارد و امروز اولویت کشور عدم توسعه بخش کشاورزی آببر است.

وی با اشاره به اینکه برای محصولات کشاورزی که نیاز به تامین آب از طریق آبیاری دارد ممنوعیت وجود دارد، ابراز کرد: با این حال ما معتقدیم حق خیلی از استان ها است که این توسعه اتفاق بیفتد.

نمایده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی حق تمامی استان ها است، بیان کرد: آب این استان ها به آب ها آزاد و مشترک سرازیر می شود که این به ضرر کشور ما است.

وی با اشاره به تلاش های نمایندگان مجلس برای رفاه مردم خاطر نشان کرد: تمامی تلاش نمایندگان مردم در مجلس این است که کمک کنیم تا این محدودیت طوری مدیریت شود که این محدودیت حذف یا به حداقل برسد.

وقفچی با باشاره به استان هایی که شرایط مناسب توسعه کشاورزی را دارند و باعث پویایی اقتصاد کشور هستد، خاطر نشان کرد: ما با نامه ای که به امضای حدود 50 نفر از نمایندگان استان های حوزه دریای خزر، که بخشی از آن مربوط به زنجان، آذربیجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و حتی تهران و قزوین است، تلاشمان حذف این محدودیت و استفاده استان ها بالادست از این آب ها است.

وی با اشاره به اینکه حذف واسطه در بازار معنی ندارد، ابراز کرد: ضرورت دارد تا ما بحث واسطه ها را قانون مند و با تعابیر منطقی داشته باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعاریف منطقی واسطه ها افزود: هر فعالیت اقتصادی بحث تولید، مصرف و واسطه یا تجاری سازی و بازار را در پی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور تعاریف درباره واسطه درست نیست ابراز کرد: متاسفانه مسیر بازار، تولید کننده و مصرف کننده در کشور به صورت قانون مند برای تولید کننده تعریف نشده است.

وقفچی با بیان اینکه هر کدام از این مسئولین در نقش خودشان کار می کنند خاطر نشان کرد: اگر اینها متصل به هم باشند و به نوعی زنجیره ی تولید کامل شود، کمک بیشتری به تولید کننده می شود کرد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر