logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۲۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل بازرسی استان زنجان:

ورود سازمان بازرسی به موضوع محصولات تراریخته در استان زنجان/ نظارت بر فعالیت های معدنی باید از روش سنتی خارج شود

ورود-سازمان-بازرسی-به-موضوع-محصولات-تراریخته-در-استان-زنجان-نظارت-بر-فعالیت-های-معدنی-باید-از-روش-سنتی-خارج-شود

مدیرکل بازرسی استان زنجان به اشاره به ورود بازرسی به موضوع برداشت مواد معدنی از معادن گفت: در نظارت بر فعالیت های معدنی باید از تکنولوژی به روز استفاده شود.

به گزارش موج رسا; محمدعلی شعبانی امروز در جلسه شورای بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه 23 برنامه بازرسی در استان زنجان توسط قوه قضائیه تصویب شده و یکی از این بحث‌ها موضوع سیل و آسیبهای آن بوده است اظهار کرد: این برنامه‌ها با تشکیل 23 هیئت در 23 دستگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ناشی از آسیبهای سیل به صورت ویژه برای استان زنجان تعریف شده است عنوان کرد: گزارش کاملی از این حوزه تهیه شده و برای تایید به سازمان ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از بحث ها ثبت شکایات و اعلاماتی است که در سامانه ملی رسیدگی به شکایات سازمان توسط مردم اعلام می شود بیان کرد: در این شکایت ها بعضا مردم نسبت به حقوق خودشان اعتراض دارند و در برخی مواقع نیز سوء جریانی را از دستگاه گزارش می دهند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یک هزار و 28 مورد شکایات مردمی در سامانه ثبت شده که همکاران ما ورود پیدا کرده و همه موارد را بررسی کردند.

شعبانی عنوان کرد: امسال نیز 500 مورد شکایات مردمی در این سامانه از دستگاه های مختلف استان ثبت شده و معمولا سعی می شود شکایات اعلامی را در مدت زمانی که در سامانه تعریف شده رسیدگی کرده و نتیجه نهایی را به شاکی مربوطه اعلام کنیم.

وی ابراز کرد: علاوه براین موارد بحث مالی دستگاه ها، انتصابات، ورود خروج و وظاف قانونی دستگاه ها و رعایت حقوق شهروندی است و همچنین رعایت سرعت و دقت در انجام تکالیف اداری بوده که اگر رعایت نشود به عنوان نقض قانونی بوده که مورد تعقیب اداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان بیان کرد: موضوع دیگری که مطرح است نظارت برانجام معاملات در دستگاه ها است که معاملات دولتی در سامانه ای که سازمان صمت راه اندازی شده یک سامانه معاملات نیز در سازمان بازرسی ایجاد شده که همه معاملات در آن ثبت می شود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 820 مورد معاملات دولتی به این سامانه وارد شده که توسط نیروهای بازرسی یا به صورت حضوری و یا به صورت غیرحضوری با ارسال اسناد و مدارک و مورد بررسی قرار می گیرد مانند پروژه سبزه میدان که بعد از بررسی ایراداتی در آن وجود داشت که مطرح شد.

شعبانی در ادامه به موضوع برداشت مواد معدنی در معادن استان بیان کرد: باید صنعت و معدن در بحث برداشت معادن از تکنیک روز و ادوات روز برمیزان برداشت های معادن نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بازرسی از بازار زنجان تا پایان سال با قوت بیشتری انجام می‌شود

وی خاطر نشان کرد: با اعداد و ارقام سنتی و یا با گزارش خود پیمانکار نمیتواند گزارش کاملی از میزان برداشت معادن باشد و در بیشتر مواقع در روش سنتی حقوق دولت رعایت نمی شود و نظارت بر برداشت معادن یکی از اقدامات بسیار مهمی بوده که سازمان بازرسی استان به این حوزه ورود کرده است.

مدیرکل سازمان بازرسی استان زنجان افزود: باید در این حوزه هم حدود پروانه برداشت و هم حقوق دولتی باید رعایت شود.

وی همچنین به موضوع نظارت برتولید مواد غذایی تراریخته در استان زنجان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این موضوع از جمله مواردی است که شاید به چشم نیاید ولی مواردی که در این حوزه مطرح می شود آیا استانداردی برای آن تعریف شده است یانه؟ آیا می توانیم محصولات تراریخته را در اراضی خود کشت کنیم؟ و یا منعی برای این موضوع وجود دارد یا نه؟ اگر در کشت منعی وجود دارد آن وقت واردات محصولات تراریخته باید چطور باشد؟

شعبانی خاطر نشان کرد: این موارد از جمله موضوعاتی است که خیلی به چشم نمی آید ولی این موارد برای کشور اهمیت ویژه ای دارد.

وی عنوان کرد: ما نیز این موارد را رصد کردیم که در محصولات تراریخته که برچسب اعلام نصب نشده بود الزام کردیم تا برچسب اعلام نصب کنند.

مدیرکل بازرسی استان زنجان عنوان کرد: در مورد استفاده از محصولات تراریخته در مواد غذایی از مواردی مهمترین موضوعاتی است که سازمان بازرسی بر آن ورود کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی عملکرد جهادکشاورزی که متولی اصلی این کار بوده را رصد می کند و جهادکشاورزی باید در این حوزه همت کند.

شعبانی عنوان کرد: عملکرد ما صرفا عملکرد سخت افزاری نیست و بخشی از عملکرد بازرسی عملکرد نرم افزاری است که خیلی به چشم نمی آید.

وی گفت: در بخش شهرداریها نیز سازمان بازرسی حضور دارد و در بحث تعرفه و مصوبه های شورای شهر و هزینه کردهای سالانه نیز نظارت دارد و بر معاملات و نیروی انتصاب در این حوزه نظارت می شود.

مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: در سال گذشته 359 نفر به هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند و نسبت به سال 96 افزایش داشتیم که این افزایش دلیل برافزایش تخلفات نیست چون دایره نظارت ها و بازرسی ها در استان افزایش یافته است.

وی گفت: برنامه بازرسی این سازمان از 12 برنامه به 23 برنامه افزایش یافته است و این افزایش برنامه ها باعث افزایش تعداد افراد معرفی شده به هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر