logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۲۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره استعداد های درخشان زنجان:

تحصیل 3 درصد دانش آموزان زنجانی در مدارس استعداد های درخشان/ خروجی مدارس استعداد های درخشان قابل قبول است

تحصیل-3-درصد-دانش-آموزان-زنجانی-در-مدارس-استعداد-های-درخشان-خروجی-مدارس-استعداد-های-درخشان-قابل-قبول-است

رئیس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 3 درصد از دانش آموزان استان زنجان در مدارس استعدا های درخشان تحصیل می کنند.

جمال رحمتی امروز در گفت و گو با موج رسا; با اشاره به استاندارد تعداد تحصیل دانش آموزان در مدارس استعداد های درخشان اظهار کرد: طبق استاندارد آموزش و پرورش 2.2 درصد از دانش آموزان باید در مدارس استعداد های درخشان تحصیل کنند در حالی که استان زنجان از این آماز جلو تر است و 3 درصد از دانش آموزان در مدارس استعداد های درخشان تحصیل می کنند.

وی با اشاره به خروجی های قابل قبول مدارس استعداد های درخشان ابراز کرد: در اردو های دانش آموزی، مدارس استعداد های درخشان زنجان فقط یک نماینده داشت که مدال طلا را در رشته ادبی کسب نموده است.

رئیس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با  اشاره به اینکه 70 درصد از رتبه های برتر کشور در کنکور سراسری از مدارس استعداد های درخشان هستند افزود: مدارس استعداد های درخشان در سطح استان زنجان نیز همان شرایط مدارس استعداد های درخشان کشور را در سطح استان دارند.

وی با اشاره به جشنواره جوان خوارزمی بیان کرد: این جشنواره مختص دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان نیست و تمامی دانش آموزان می توانند در این جشنواره شرکت کنند ولی مجری طرح اداره استعداد های درخشان است.

رحمتی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی خاطر نشان کرد: فعلا این جشنواره در مرحله ثبت نام و ارائه طرح است و هر ساله در این جشنواره طرح هایی وجود دارد که تا مرحله کشوری صعود می کند.

وی با اشاره به اردوهای برگزار شده در مدارس استعدادهای درخشان ابراز کرد: بخشی از اردو های دانش آموزی برگزار شده در این مدارس اردوهای علمی پژوهشی است.

رئیس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز مدارس استعداد های درخشان در کل کشور رتبه بندی نشده اند، افزود: به دلیل عدم رتبه بندی مدارس استعداد های درخشان در سطح کشور رتبه مدارس استعدا های درخشان زنجان مشخص نیست. //ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر