logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۲۴۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

آمار سازی سودی برای توسعه استان ندارد/ضرورت ورود عالمانه و چابک سازی کارگروه ها

-آمار-سازی-سودی-برای-توسعه-استان-ندارد-ضرورت-ورود-عالمانه-و-چابک-سازی-کارگروه-ها

استاندار زنجان گفت:اگر آمار شفاف نباشد همه برای خود آمار سازی می کند که این آمار سازی سودی برای توسعه استان ندارد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی،عشایری،شهری،آمایش سرزمین و محیط زیست استان زنجان با تقدیر از اجرای برنامه های دولت در زنجان،اظهار داشت: آیین نامه توصیفی است و باید برنامه های استان در آن گنجانده شود.

وی برضرورت ورود عالمانه و چابک سازی کارگروه ها تاکید کرد و گفت: باید کارشناسان زبده در این کارگروه ها حضور داشته باشند.

مقام عالی استان زنجان با طرح این سئوال که نقش اساتید دانشگاه در این کارگروه ها  چیست؟،افزود: گروه کارشناسی باید از کارشناسان تشکیل شود.

استاندار زنجان برضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در کارگروه های تخصصی تاکید کرد و گفت: تا کنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

حقیقی با اشاره به ظرفیت های سمن های استان زنجان، تصریح کرد: باید نقش سمن ها نیز کارگروه ها دیده شود.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم کار درستی انجام دهیم باید از ظرفیت دانشگاه و سمن ها استفاده شود.

مقام عالی استان زنجان برضرورت ترکیبی بودن دستور جلسات تاکید کرد و افزود: نباید تفسیر شخصی از تعداد جلسات شود.

استاندار زنجان گفت: دلم می سوزد که اینهمه مدیر و کارشناس زحمت می کشند اما انعکاس نمی دهیم.

حقیقی برضرورت عملیاتی کردن کارگروه ها تاکید کرد و گفت: باید نتیجه خوبی از جلسات گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید آمار ارائه شده شفاف باشد، بیان داشت: پیاده سازی جی آی اس موجب شده تا در بسیاری از کشورها شفاف سازی آماری انجام شود که ضروری است این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

مقام عالی استان زنجان آمار را محور توسعه عنوان کرد و گفت: اگر آمار شفاف نباشد همه برای خود آمار سازی می کند که این آمار سازی سودی برای توسعه استان ندارد.

مسعود بیات منش در ادامه این جلسه، اظهار داشت: طبق آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان چهار کارگروه ادغام می شوند.

وی افزود: چهار کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری، زیربنایی،توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و کارگروه آموزش پژوهش فنآوری و نوآوری زیر نظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان فعالیت می کنند.

این مسئول با اشاره به اختصاص 32 وظیفه به این کارگروه جدید محول شده است که زیربنایی توسعه روستایی،عشایری،شهری،آمایش سرزمین و محیط زیست استان زنجان،خاطرنشان کرد: بررسی و پیگیری تحقق اهداف و ارتقای شاخص های توسعه پایدار درپهنه استان بر اساس دیدگاه های برنامه ریزی منطقه ای از جمله وظایف این کارگروه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: پیگیری اجرای طرح های آمایشی مصوب استان و بررسی سیاست های ارتقای دسترسی به انرژی های پاک و مقرون به صرفه از دیگر وظایف این کارگروه است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در ادامه این جلسه برضرورت وظیفه محور بودن کارگروها تاکید کرد و گفت: ضروری است به جای موضوع محور بودن، کارگروه ها وظیفه محور انتخاب شوند.

سلطانی خاطرنشان کرد: برای کارگروه آب و بحران کارگروه های تخصص تری وجود دارد و اگر قرار است در کارگروه زیربنایی عضو باشند، باید کاملا وظیفه محور ورود کنند.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ]
در کارگروه فرهنگ وهنر استان زنجان حتی یک نفر هم وجود ندارد که اطلاعات عمومی در این زمینه داشته باشد
فرم ارسال نظر