logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۲۴۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

آماده باش پلیس برای تامین نظم و امنیت عزاداران حسینی در زنجان

آماده-باش-پلیس-برای-تامین-نظم-و-امنیت-عزاداران-حسینی-در-زنجان-

فرمانده انتظامی استان زنجان از آماده‌‌باش نیروی انتظامی در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت:‌ پلیس در ماه محرم تمهیدات کاملی برای امنیت و آرامش عزاداران حسینی و هیئتهای مذهبی تدارک دیده است.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش با اشاره به آغاز ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبداله الحسین(ع) و یاران با وفایش بیان داشت: پلیس استان با ایجاد قرارگاه عملیاتی عاشورا آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت مراسمات ماه محرم را دارد.

فرمانده انتظامي استان زنجان بر اهميت همكاري مردم و هيئت‌هاي عزاداري با پليس در برقراري نظم و امنيت مراسم تاكيد كرد و گفت: همراهي و همكاري مسئولان هيئت‌هاي مذهبي، مساجد و تكايا باعث خواهد شد تا شاهد اجراي مراسماتي باشكوه، منظم و در نظم و امنيت كامل باشيم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی و مهم  در مراسمات سوگواری سالار شهیدان (ع) مباحث ترافیکی و عبور و مرور است خاطر نشان کرد: پلیس استان با بررسی و پایش مسیرهای حرکت هیئت ها و دسته های عزاداری به ویژه در روز هشتم محرم "یوم العباس " و یازدهم محرم " یوم الزینب " که شهرت جهانی دارد برنامه ریزی های مناسب را انجام داده است .

بیشتر بخوانید:

برپایی دسته عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در زنجان به روایت تصویر

سردار جهانبخش با اشاره به تعامل خوب با سپاه، بسيج، مراجع اطلاعاتي و قضائي بيان داشت: مشاركت پليس با هيئت امناي مساجد برای برگزاري مراسم های ايام محرم، اعتقادي است و در راستاي ارادت به ائمه معصومين ( ع ) مي باشد.

فرمانده انتظامي استان زنجان عنوان کرد: تمام تلاش خود را در اين ايام به كارمي گيريم  تا بتوانيم به نحو مطلوب امنيت اين عزاداري ها را تامين و تداوم دهنده راه سرور وسالار شهيدان باشيم .

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان نحوه‌ي برگزاري آيين‌ها سوگواري سالار شهيدان در استان زنجان را الگوي مناسبي براي هيئت و دستجات مذهبي ديگر شهرها دانست و گفت: شكوه و عظمت دسته‌هاي عزاداري حسينيه و زينبيه زنجان در سطح كشور بي‌نظير است.

سردار جهانبخش با اشاره به اينكه خدمت به عزاداران حسيني در پايتخت شور و شعور حسيني افتخار بزرگي است، بيان کرد: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت بسیار بزرگی است که در طول تایخ در حال حرکت است و تحولات تاریخ هم به حرکت آن تاثیر نگذاشته است.

وی مکتب حسینی را یک مکتب فکری است دانست و خاطر نشان کرد: در این مکتب تمامی دروس مردانگی، جوانمردی، ایثار، ایمان، جهاد، شهادت، انقلابی بودن و هر چیزی که در تراز جمهوری اسلامی است یافت می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بيان اينكه موضوع امنيت در جامعه بسيار مهم است و همه بايد در جهت برقراري آن تلاش كنيم، گفت: بايد از همه ظرفيتهاي موجود و سرمایه های اجتماعی در اين زمینه استفاده شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر