logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۲۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان اعلام کرد

پروسه حضور کابینه دولت در زنجان با حضور رئیس جمهور تکمیل می‌شود/ 3 درخواستی که استاندار زنجان از وزیر علوم داشت

پروسه-حضور-کابینه-دولت-در-زنجان-با-حضور-رئیس-جمهور-تکمیل-می‌شود-3-درخواستی-که-استاندار-زنجان-از-وزیر-علوم-داشت

استاندار زنجان با اشاره به سفر وزرا و برخی از اعضای کابینه به این استان گفت: پروسه حضور کابینه دولت در زنجان با حضور رئیس جمهور تکمیل می‌شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در مراسم رونمایی از 13 محصول فناورانه در دانشگاه زنجان با بیان اینکه هفته دولت فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن اقدامات صادقانه است، اظهار کرد: به طور طبیعی مردم از این گزارش خوشحال می‌شوند و هم ایرادات و نقطه نظرات خود را به ما منعکس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ما امسال توفیق پیدا کردیم در هفته دولت 4 خدمت چهار وزیر باشیم، خاطرنشان کرد: این شرایط را ما در سال 98 استمرار داده و میزبان کابینه دولت در استان بودیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه این پروسه را با حضور رئیس جمهور محترم تکمیل خواهیم کرد، ابراز کرد: زنجان دارای پتانسیل و ویژگی‌هی ممتازی است و حضور کابینه دولت می‌تواند ظرفیت‌های این استان را بیشتر در کشور مطرح کند که این می‌تواند گشایشهایی را برای زنجان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بنده یکی از وظایفم را حضور کابینه دولت در زنجان می‌دانستیم، افزود: دانشگاه برای ما بسیار مهم بوده و خواهد بود و امروز در شرایط ویژه بسیار اهمیت دارد.

حقیقی با بیان اینکه ما با توجه به این شرایط برای ایجاد یک حماسه و اقتدار ملی آماده می‌شویم، گفت: دشمن نیز از این حماسه و اقتدار ملی عقب نشینی می‌کند که آن هم موضوع انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه سهم دانشگاه ما در این عملکرد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: جایگاه دانشگاه به ویژه جایگاه دانشجویان از نظر نشاط اجتماعی و نشاط سیاسی موضوع بسیار مهمی است و بنده اعتقاد دارم موضوع پروژه‌ها ضمن اینکه مهم است، در جایگاه بعدی قرار دارد.

استاندار زنجان بیان کرد: امروز رتبه 16 دنیا و رتبه یک منطقه را در پژوهش داریم اما این یک رکن رقابت اقتصادی است و 11 رکن رقابت اقتصادی این است که اینها به ثروت تبدیل شوند و باید قبول کنیم با توجه به این جایگاه علمی نتوانستیم آن را به ثروت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه حرکتهای بسیار جدی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: امروز بهترین کار این است که اگر فردا هم نبودیم، کسی نتواند به این کارها خدشه‌ای وارد کند و بنده قول می‌دهم هرچه از دستم بیاید کمک کنم اما از وزیر محترم علوم هم درخواست دارم تا یک ردیف بودجه حداقلی برای پژوهکده زنجان باز شود.

حقیقی با اشاره اینکه امروز بعد از سالها بنده کمیته‌ای را برای مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی ایجاد کردم تا این مواد در یک نمایشگاه به نمایش بگذارند، افزود: این کار برای این است تا نخبگان برای ساخت مواد اولیه این واحدها اعلام آمادگی کنند و قرارداد این کار با آنها منعقد شود.

وی بیان کرد: مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان در تربیت علوم پایه یکی از مراکز است که توان رقابت با دانشگاه‌های مرکز را دارد و شاید در برخی از زمینه‌ها بالاتر است، بنده از وزیر محترم علوم می‌خواهم تا در برخی از رشته‌های علوم پایه این دانشگاه را مرکز پایلوت دانشجویان خارجی قرار دهد.

استاندار زنجان از وزیر علوم خواست تا مبلغ بیشتری را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اختصاص دهد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر