logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۲۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

کشور به این نتیجه رسیده که دولت نسبت به بخش خصوصی و تعاونی‌ لاغرتر شود/ ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

کشور-به-این-نتیجه-رسیده-که-دولت-نسبت-به-بخش-خصوصی-و-تعاونی‌-لاغرتر-شود-۱۰۰-هزار-تعاونی-فعال-در-کشور-وجود-دارد

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: کشور به این نتیجه رسیده که دولت نسبت به بخش خصوصی و تعاونی‌ لاغرتر شود.

به گزارش موج رسا; اسدالله رازانی  امروز در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان با بیان اینکه برای توسعه کشور و پیشرفت الگوهای مختلف وجود دارد، اظهار کرد: صحبت اینجاست که مدل توسعه بومی و ملی باشد یا وارداتی؟

وی افزود: مسیری که در ۴۰ سال گذشته طی کردیم این بوده که ما نمی توانیم مدل کشورهای دیگر را عینا اجرا کنیم بلکه با استفاده از آنها باید مدل بومی داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه بخش تعاون در قانون اساسی (اصل ۴۴ و ۴۳ ) خیلی پرنگ دیده نشده است، ابراز کرد: بخش تعاون در قانون اساسی ضعیف دیده شده اما در طی زمان تعاون هم سهم خودش را گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها یک میلیون ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده و به طور تقریبی ۶۰ درصد جمعیت عضو یک حداقل تعاونی هستند.

رازانی با اشاره به اینکه تعاونی‌ جای خودش را باز کرده و باید هم فعالیت بخش تعاون بالا برود، گفت: رونق بخش تعاون گردن نهادن به مدل بومی توسعه بوده و از طرفی تجسم جمع گرایی و همگرایی در تعاون است.

وی با بیان اینکه امروز کشور به این نتیجه رسیده که دولت نسبت به بخش خصوصی و تعاونی‌ها لاغرتر شود، ادامه داد: بخش خصوصی هنوز به مدل بومی نرسیده اما تعاون به این مدل رسیده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر