logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۲۳۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر نیرو:

افتتاح 10 سد بزرگ تا پایان سال جاری در کشور/1500 روستا به شبکه آبرسانی متصل می شود

افتتاح-10-سد-بزرگ-تا-پایان-سال-جاری-در-کشور-1500-روستا-به-شبکه-آبرسانی-متصل-می-شود

وزیر نیرو گفت: تا پایان سال جاری 10 سد بزرگ افتتاح می شود که از قبل آن 26 هزار هکتار از اراضی دارای شبکه آبیاری و زهکشی مدرن می شوند.

به گزارش موج رسا; رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از سد مراش،در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز در زنجان تعدادی از طرح ها افتتاح و از برخی دیگر بازدید می شود.

وی با بیان اینکه امروز از پروژه های سد سازی از جمله مشمپا، مراش و بلوبین بازدید می شود، افزود: این سدها تامین کننده آب شرب برای اهالی محسوب می شوند.

این مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان های ماهنشان و دندی،افزود: از قبل این طرح 121 روستا در این منطقه از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در افق این طرح 71 هزار نفر از هموطنان از نعمت آب شرب  پایدار بهره مهند می شوند.

اردکانیان برضرورت توجه به ملاحظات زیست محیطی در سد سازی های تاکید کرد و گفت: کاری نکنیم که هزینه های سنگین تری برای کشور به وجود آید.

وی با بیان اینکه طرح های بسیاری در دست مطالعه و اجرا است،افزود: تا پایان سال جاری 10 سد بزرگ افتتاح می شود که از قبل آن 26 هزار هکتار از اراضی دارای شبکه آبیاری و زهکشی مدرن می شوند.

این مسئول تصریح کرد: با احداث این سدها یک هزار و 124 روستای دیگر ظرف هفت ماه آینده به آب شرب پایدار متصل می شوند.

وزیر نیرو گفت: 12 تصفیه خانه آب و 29  تصفیه خانه فاضلاب تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

اردکانیان ادامه داد: همچنین یک هزار و 500 روستا به شبکه آبرسانی متصل می شود که امیدواریم با انجام این فعالیت ها جزو اولین کشورهایی باشیم که همه روستاهای آن از نعمت آب شرب و طرح ها جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند می شوند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر