logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۲۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار خدابنده:

هیچ ممنوعیتی برای تحصیل دانش‌آموزان متاهل خدابنده در مدارس عادی وجود ندارد/ لزوم آگاهی بخشی روستاییان در زمینه ازدواج

هیچ-ممنوعیتی-برای-تحصیل-دانش‌آموزان-متاهل-خدابنده-در-مدارس-عادی-وجود-ندارد-لزوم-آگاهی-بخشی-روستاییان-در-زمینه-ازدواج

فرماندار خدابنده با اشاره به تحصیل دانش آموزان متاهل در این شهرستان گفت: دانش آموزان متاهل از تحصیل در مدارس عادی محروم نمی‌شوند.

ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ازدواج دختران در دوره اول دبیرستان اظهار کرد: ازدواج در سنین پایین باعث نمی شود دانش آموزان از تحصیل در مدارس عادی محروم شوند.

وی با اشاره به آمار 10 درصدی دانش آموزان متاهل در دوره اول متوسطه ابراز کرد: در شهرستان خدابنده سعی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر در مدارس مخصوص دختران متاهل داریم ولی انتخاب تحصیل در مدارس عادی یا مدرسه مخصوص دختران متاهل بر عهده دانش آموز است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه هیچ گونه بخش نامه ای در خصوص ممنوعیت دانش آموزان متاهل در مدارس عادی وجود ندارد خاطرنشان کرد: در مرحله اول فقط دانش آموزانی که تمایل به تحصیل در مدارس مخصوص دانش آموزان متاهل را دارند به آن مدارس معرفی می شوند.

وی با اشاره به جمعیت روستایی بالای شهرستان خدابنده بیان کرد: آموزش مهارت های زندگی و مشاوره خانواده بیشتر در فضای شهری شهرستان خدابنده و روستاهای بزرگ صورت گرفته است و در بیشتر روستاهای شهرستان آموزش های لازم صورت نگرفته است.

بیگدلی با اشاره به برنامه های فرمانداری شهرستان خدابنده در خصوص نرخ جمعیت شهرستان ابراز کرد: بیشترین توان فنی و حرفه ای، سازمان های مردم نهاد، آموزش و پرورش و تمامی دستگاه های مرتبط با مسئله جمعیت در شهرستان خدابنده برای برگزاری دوره ها در روستا ها معطوف خواهد بود.

وی با اشاره به نیاز ارتقا بینش و آگاهی در مجموعه روستایی شهرستان خدابنده در مسئله ازدواج خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره های آموزشی در روستا ها سعی در آگاهی بخشی به مجموعه روستایی را داریم تا روستاییان با ورود عالمانه به مسائل با آنها مواجه شوند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر