logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۲۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

یکسان سازی ارز می تواند بزرگترین افتخار دولت باشد/کلینیک های صنعتی راه اندازی شود

یکسان-سازی-ارز-می-تواند-بزرگترین-افتخار-دولت-باشد-کلینیک-های-صنعتی-راه-اندازی-شود

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: دولت اگر بتواند نرخ ارز برای یکبار ثبات و یکسان سازی را انجام دهد، بزرگترین افتخار در کارنامه اش محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; غلامحسین جمیلی امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان در زمینه گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در میانه های جدول کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با حضور استاندار جدید وضعیت برگزاری این جلسات متفاوت شده است، بیان داشت: دولت اگر بتواند نرخ ارز برای یکبار ثبات و یکسان سازی را انجام دهد، بزرگترین افتخار در کارنامه اش محسوب می شود.

این مسئول با بیان اینکه هر روز شرایط تحریم سخت تر می شود، افزود: ارسال بار امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است و 100 دلار قبلی به 300 دلار افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه پایانه های مرزی و همه امورات مرز نشینی تحت نظر وزارت کشور است،افزود: سازوکار شایسته و مناسب برای تسهیل مرودات انجام دهید.

شهرام طهماسبی در ادامه این جلسه برضرورت افزایش قیمت محصولات تولیدی روستاییان تاکید کرد و گفت: این موضوع می تواند به کشاورزان کمک شایانی کند.

وی افزود: برخی مشکلات اقتصادی ناشی از کنترل شدید مبادله ارزی است اگر این قیمت گذاری مبتنی بر واقعیت های اقتصادی کشور باشد، می تواند از ایجاد شرایط رانت و فساد جلوگیری کرده  و ذخایر ارزی را بهبود بخشد.

این مسئول ادامه داد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی تامین منابع در شرایط تحریم است که باید این تامین سرمایه به نحو مطلوبی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: پیوند مناسبی بین قانون حمایت از اشتغال روستایی با برنامه های توسعه ای استان ها وجود ندارد.

طهماسبی افزود: یکی از عوامل گرانی دام سبک در کنار قاچاق،پرداخت تسهیلات به منظور خرید دام از بازار داخلی بوده است.

وی بیان داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی برای حل مشکلات خود به دنبال دریافت تسهیلات هستند که این امر واحدهای تولیدی را بیشتر دچار مشکل می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری زنجان افزود: کلینیک های صنعتی می توانند با استفاده از ظرفیت علمی و فنی مشاوره های خوبی به تولید کنندگان و کارگروه های تسهیل رفع موانع تولید ارائه کنند.

استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: امروز کشور به یک سرباز واقعی نیازمند است و شعار دادن و خطابه خواندن نیاز کشور را تامین نمی کند.

وی افزود: سرباز نظام اسلامی باید در صحنه بوده و مردم هم این عملکرد را قضاوت می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفم در جلسه اقتصاد مقاومتی کسی می آید که من نمی شناسم کیست و خودش هم نمی داند چه سخنی باید بگوید و چه کاری را انجام دهد.

استاندار زنجان افزود: ترامپ می خواهد ذهن مردم را خسته کرده و مردم را نا امید کرده و تحلیل غلط به دنیا بدهد.

حقیقی با بیان اینکه 50 درصد چاه های استان زنجان غیر مجاز است که ربطی به این دولت هم ندارد، افزود: صادقانه سیاست های هئیت دولت را اجرا می کنم و مردم استان هم نسبت به من محبت دارند.

وی با اشاره به اینکه باید انصاف را رعایت کرده و شرایط را دانست، افزود: عمق عصبانیت و کینه دشمن امروز در اوج است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز کسی خادم،بزرگ و خدمتگزار است در راستای تقویت مقاوم های وحدت حرکت کند.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحریم ها آنچنان بر نارضایتی مردم تاثیرنگذاشت که تصمیمات غیر کارشناسی تاثیرات بسیار عمیق و بلند مدتی داشت.

وی ادامه داد: با این برخوردی که با کشاورزان می شود نمی توان اقتصاد مقاومتی وابسته به مردم را اجرایی کرد.

این نماینده خاطرنشان کرد: مطالبات به حق مردم در حوزه های مختلف باید در نظر گرفته شده و مشکلات مردم حل شود.  //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر