logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۲۳۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان:

جذب 259 دانشجو معلم، امسال در استان زنجان/ دانشگاه فرهنگیان امکان تامین تمام نیروهای لازم برای آموزش و پرورش را ندارد

جذب-259-دانشجو-معلم،-امسال-در-استان-زنجان-دانشگاه-فرهنگیان-امکان-تامین-تمام-نیروهای-لازم-برای-آموزش-و-پرورش-را-ندارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان از جذب 259 دانشجو معلم در رشته های مختلف خبر داد و گفت: این تعداد دانشجو معلم پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش استان نیست.

کمال اجاقلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان رشته های علوم تربیتی، جغرافی(برادارن)، زبان انگلیسی، مشاوره در دو پردیس شهید بهشتی و الزهرا تدریس می شود.

وی با اشاره به دانشجویان رشته علوم تربیتی بیان کرد: تمام دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی به عنوان معلمان مقطع ابتدایی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه مشغول به کار می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به نیاز تامین معلم توسط دانشگاه فرهنگیان در دو مقطع دوره اول و دوم دبیرستان افزود: دانشجویان رشته جغرافی، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی باید در مقطع دبیرستان به کار گیری شوند.

وی با اشاره به عدم توجه به تامین نیرو برای دوره اول دبیرستان توسط وزارت آموزش و پرورش برای پردیس های زنجان خاطرنشان کرد: ما آمادگی تدریس به دانشجو معلمان در رشته های علوم تجربی، علوم اجتماعی و... در صورت اختصاص سهمیه به دانشگاه فرهنگیان زنجان در مقطع دوره اول دبیرستان را داریم.

اجاقلو با اشاره به تنظیم نیازمندی ها توسط اداره کل آموزش و پرورش و اعلام نیازمندی ها به وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به نیازمند های ارسالی و تجزیه وتحلیل داده های ارسالی از اداره کل آموزش و پرورش اقدام به تخصیص سهمیه دانشجو به دانشگاه های فرهنگیان را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه نیاز آموزش و پرورش به معلم همیشه بیشتر از توان دانش گاه فرهنگیان است افزود: تا سال 1404 به میزان 600هزار معلم در مجموعه آموزش و پرورش بازنشسته می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان ابراز کرد اگر هرساله در دانشگاه فرهنگیان 25هزار نیرو به صورت پیوسته تربیت شوند و15هزار مهارت آموز را در مجموعه آموزش دهیم، در خوش بینانه ترین حالت کل نیرو تربیت شده 40هزار معلم خواهد بود.

وی با اشاره به اعلام نیاز به معلم در زنجان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به محدودیت ها اقدام به تامین بخشی از این نیازمندی ها را می کند.

اجاقلو از سهمیه 259 نفری دانشگاه فرهنگیان زنجان برای امسال خبر داد و ابراز کرد: نیازمندی استان به معلم به مراتب از این آمار بالا تر است.

وی با اشاره به تحصیل 739 دانشجو معلم در سال 97 و فارغ التحصیل شدن 82 دانشجو در همان سال خاطر نشان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال 98 با توجه به سهمیه استان زنجان به 929 نفر می رسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به حمایت های دولت از دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: با حمایت های دولت هزینه تربیت  42هزار معلم در کشورتامین شده است و در تامین اساتید هیئت علمی همکاری های لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ابراز کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از نظر سخت افزاری امکان تامین نیرو های لازم برای آموزش و پرورش را ندارد.

اجاقلو با اشاره به تعامل خوب دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و دانشگاه فرهنگیان افزود: متاسفانه طی سال های گذشته به ظرفیت دانشگاه فرهنیان توجه نشده و ظرفیت این دانشگاه در طول چندین سال راکد بوده است.

وی با اشاره به این که به اعتقاد من دانشگاه فرهنگیان در استان زنجان بسیار موفق بوده است خاطر نشان کرد: با ورود اولین معلمان فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان در سال 95 به فضای آموزشی استان بسیاری از مشکلات آموزشی استان توسط این معلمان رفع شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان سایر استان ها و مقاسه استان زنجان با اسایر دانشگاه های فرهنگیان افزود: تا به امروز دانشگاه فرهنگیان زنجان همیشه آمادگی تربیت نیرو به میزان بیشتر از ظرفیت اعلامی وزارت آموزش و پرورش به این دانشگاه را داشته است.

وی بیان کرد: مصاحبه حضوری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در روز شنبه مورخ 9 شهریور ماه در محل دانشگاه فرهنگیان جهت تکمیل مراحل انتخاب رشته دانشجویان و استخدام دانشجو معلمان آغاز می شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر