logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۲۲۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد

افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان در هفته دولت

افتتاح-۲۱-پروژه-عمرانی-بنیاد-مسکن-استان-زنجان-در-هفته-دولت

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح 21  پروژه  عمرانی این نهاد انقلابی طی هفته دولت با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد:  همزمان با هفته دولت پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شامل اجرای طرح هادی روستایی و بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام 16 پروژه اجرای طرح هادی در شهرستان های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده و طارم افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، خاطر نشان کرد: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

صنعتی منفرد  با اشاره به اینکه، در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت، افزود: تأمين عادلانه امكانات از طريق ايجاد تسهيلات اجتماعي، توليدي و رفاهي، هدايت وضعيت فيزيكي روستا، ايجاد تسهيلات لازم جهت بهبود مسكن روستاييان و خدمات محيط زيستي و عمومي ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

وی از افتتاح واحد های مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در سطح شهرستان های این استان در هفته دولت خبر داد و گفت: افتتاح10 هزار و 327 مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستای مسگر خدابنده، افتتاح 9 هزار و 59  مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستای حصارزنجان، افتتاح 4 هزار و 564 مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستای پیرسقا ابهر و ... بخشی از واحدهای مسکونی است که  در این ایام افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،  توجه به مقاوم سازی مسکن روستائیان است که تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن هم سو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی؛ تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی؛ تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان؛ حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها؛ تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان پرداخت می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر