logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۲۲۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان:

گسترش کارآفرینی نیازمند همتی همچون دوران دفاع مقدس است

گسترش-کارآفرینی-نیازمند-همتی-همچون-دوران-دفاع-مقدس-است

رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان گفت: امروز هم نیاز داریم مانند دوران دفاع مقدس از سرمایه خود گذشته و به کارآفرینی کمک کنیم.

به گزارش موج رسا; صمد یوسفی‌ اصل امروز خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه کارآفرینی تشکل های مختلفی ثبت شده است و هر جایی که کانون کارآفرینان اسمی در این زمینه شنیده ، سراغش رفته است.

وی با بیان اینکه حوزه کارآفرینی بسیار گسترده است و ما  از هر کس که در حوزه کارآفرینی فعالیت می کند، حمایت می کنیم،افزود: جایگاه زنجان در حوزه کارآفرینی با توجه به حجم فعالیت و ارتباطات مطلوب است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ کارآفرینی فعالیت های خوبی انجام شده است و دوره آموزش کارآفرینی با حضور اصحاب رسانه استان برگزار می شود.

رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان با اشاره به اینکه با همه پارک های فنآوری استان زنجان فعالیت داریم و مکاتبات لازم با پارک های استان برای همکاری انجام شده است،افزود: باید بگویم در حوزه کارآفرینی هیچ کار شاقی انجام نشده است.

یوسفی اصل بیان داشت: متاسفانه دولت نیز کاری نیز در زمینه گسترش کارآفرینی انجام نداده است،اما اشخاص خصوصی کارهای بزرگی را انجام داده اند.

وی گفت: امروز هم نیاز داریم مانند دوران دفاع مقدس از سرمایه خود گذشته و به کارآفرینی کمک کنیم.

این مسئول بیان داشت: دور نمای کارآفرینی خوب است و اگر چه حرکت هایی در این زمینه انجام می شود، اما گام ها کوچک است.

رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان با بیان اینکه ما تولید کنندگان حرکت کرده ایم اما دولت دست و پای ما را بسته است،افزود: در کانون کارآفرینان تلاش می کنیم ایده‌های خلاقانه را پرورش داده و روی آن سرمایه‌گذاری انجام شود.

یوسفی اصل افزود: از سال ۱۳۸۶ بحث کارآفرینی در ایران مطرح شده و در کل کشور و از جمله استان زنجان کانون کارآفرینی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه شناسایی کارآفرینان ازجمله وظایف این کانون است، افزود: علت استقرار ما در یک فضای دانشگاهی و پارک علم و فناوری نیز همین بوده است و تلاش داشتیم که ایده‌های برتر را به بحث کارآفرینی نزدیک کنیم.

این مسئول نبود فیلتر در حوزه کارآفرینی را از مشکلات عنوان کرد و گفت: گاهی کسانی وارد حوزه کارآفرینی می ‌شوند که استعداد آن را ندارند.

رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان ادامه داد: انتخاب و شناسایی کارآفرینان برتر، تئوری کردن تدریس در دانشگاه‌ها، نهادینه کردن بحث کارآفرینی در مدارس، تشکیل جامعه خیرین برای کارآفرینان از اهداف این کانون محسوب می شود.

یوسفی بیان داشت: تمهیدات لازم برای تجاری سازی طرح‌ها و تسهیل در ارتباطات از دیگر اقدامات این کانون بوده و تلاش این کانون تسهیل امور مربوط به کارآفرینی است.

وی برد صادرات تولیدات کارآفرینان را عراق و افغانستان عنوان کرد و گفت:  البته ما تولیدات خوبی داریم اما گاها دولت دست و پای ما را بسته است.

این مسئول برضرورت حمایت از تولیدکنندگان برای کمک به اقتصاد کشور و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: اگر کسی برای این کار سرمایه‌گذاری کرده دزد نیست و به دنبال کمک به کشور است.

رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان ادامه داد: از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده برای کارآفرینی ۲ درصد می‌توانند موفق عمل کنند چون در اواسط کار خسته می‌شوند.در عرصه کارآفرینی باید ۱۰ سال تحمل کرد و به سود رسید و در همه عرصه‌ها اینطور است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر