logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۲۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با هفته دولت در زنجان انجام می شود

اجرای پروژه های آبخیزداری استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی

اجرای-پروژه-های-آبخیزداری-استان-زنجان-از-محل-صندوق-توسعه-ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افتتاح 4 طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش موج رسا; خلیل آقاجانلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه ماده 84 صندوق توسعه ملی با هدف رعایت عدالت ملی بین نسلی از منابع و میعانات نفتی و گازی کشور  و همچنین تبدیل این ها به منابع مولد و زاینده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی فعالیت های چشمگیر آبخیزداری را رقم زد به طوری که در هفته دولت نیز 4 طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی  به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به این که این طرح ها قرار است در شهرستان های ابهر، خدابنده، سلطانیه ، طارم و زنجان به بهره برداری برسند گفت: 5 طرح دیگر نیز با اعتبارات استانی در این هفته  افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی کینه ورس 3 ابهر، آبخیز شهری خدابنده، کبود گنبد سلطانیه  و هارون آباد طارم را از جمله   پروژه ­هایی اعلام کرد که از محل صندوق توسعه ملی  در هفته دولت افتتاح می شوند.

بیشتر بخوانید:

نظارت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی تشدید می‌شود

اقاجانلو مجموع اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی که به این طرح ها تخصیص یافته را 29 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح ها در استان 2155 خانوار از مزایای این طرحها بهره مند می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این پروژه‌ها را بهره وری از رواناب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی  اعلام کرد.

گفتنی است امسال از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان 23 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر