logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۲۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
راه بی پایان ارادت؛

برگزاری جشن های غدیر در پایتخت شور و شعور حسینی

برگزاری-جشن-های-غدیر-در-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی

با فرا رسیدن ایام الله عید ولایت و امامت، عید غدیرخم در شهر زنجان شور و حال دیگری به خود گرفته و مراسمات مختلفی در این روز و شب با حضور مردم و مسئولان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; عید غدیر روز هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان، بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. 

واقعه غدیر در سفرحجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.شیعیان در سراسر جهان این روز را جشن گرفته، مراسم مختلفی در گرامی‌داشت آن برگزار می‌کنند.

در استان زنجان نیز همزمان با عید غدیر جشن های مختلفی برگزار می شود و امروز هم جشن عید غدیر خم در شهر زنجان با رویکرد متفاوت از ساعت ۱۸ در پیاده راه سبزه میدان  شهر زنجان با  برنامه های مختلف فرهنگی آغاز می شود.

علاوه بر این جشن، در دو مسیر بلوار استقلال تا سبزه میدان و بلوار آزادی به سمت سبزه میدان ۱۴ ایستگاه  صلواتی در فواصل مختلف برای توزیع شربت و اغذیه بر پا می شود.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۲۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاههای صلواتی به عموم مردم توزیع شد.جشن عید غدیرخم  در ۶ بوستان شاخص شهر زنجان نیز برگزار می شود.

همچنین به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری، هشت عنوان پوستر با مضمون واقعه غدیر خم و شعار دهه امامت و ولایت در حوزه هنری زنجان تولید شد.

در راستای گرامیداشت دهه امامت و ولایت، تعداد هشت اثر پوستر در ابعاد ۱۰۰*۷۰ توسط «محمدمهدی ولیزاده» از هنرمندان حوزه هنری زنجان و مدرس کارگاه تخصصی پوستر در قالب پوستر و با استفاده از تکنیک‌های متفاوت گرافیکی و حروف‌نگاری تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

هشت پوستر تولید شده با تکنیک‌های گرافیکی و حروف‌نگاری با مضمون واقعه غدیرخم و شعار دهه امامت و ولایت در سطح شهر در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.

جشن‌های ولایت همچنین در ۳۲ بقعه و امامزاده استان زنجان برگزار شده است. همچنین علاوه برجشن در بقاع ، مجموعه نمایشگاهی "غدیر" هم دایر می شود.

تجلیل از افرادی که نامشان متبرک به نام مبارک امام علی(ع)  است و تجلیل از سادات، واقفان، شعرا و نویسندگان عرصه غدیر را هم از دیگر برنامه‌ های دهه ولایت در زنجان بود.

قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه و شاخص این استان در امروز انجام می‌ شود و در ۶ امامزاده شهرستان ابهر هم به فقرا اطعام خواهد داده شد.

به گزارش موج رسا،پیامبر(ص) در ۲۴ یا ۲۵ ذی‌القعده سال ۱۰ هجری همراه با هزاران نفر برای به جای آوردن مناسک حج، از مدینه به طرف مکه حرکت کرد، از آنجا که این حج، آخرین حج پیامبر (ص) بود به حجة الوداع مشهور شد. وقتی اعمال حج پایان یافت و پیامبر(ص) همراه مسلمانان مکه را ترک و به طرف مدینه حرکت کرد.

 ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم رسیدند، در این مکان جبرئیل آیه تبلیغ را بر پیامبر(ص) نازل کرد و از جانب خداوند، به رسول خدا(ص) امر نمود تا علی(ع) را به عنوان ولی و وصی بعد از خود، به مردم معرفی کند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر