logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:

مسجد محوری ترین مکان برای اجتماعات مردمی است/ استقبال مردم زنجان از برپایی نماز صبح

مسجد-محوری-ترین-مکان-برای-اجتماعات-مردمی-است-استقبال-مردم-زنجان-از-برپایی-نماز-صبح

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: مسجد از صدر اسلام به عنوان محوری ترین مکان برای اجتماعات مردمی بوده است.

حجت الاسلام علی یوسفی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار داشت: برنامه های مختلفی به همین منظور از سوی دستگاه های مرتبط در زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان زنجان از فعالان مسجدی در قالب برنامه عمومی دستگاه های اجرایی تجلیل می کند، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز از هئیت امنا و خادمین فعال حوزه مسجد تقدیر می کند.

این مسئول بیان داشت: پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی و هنری فعال در حوزه مسجد نیز تجلیل می شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه فعالان نمازی که در برپایی نماز جماعت و برگزاری باشکوه آن تلاش کرده اند در قالب این برنامه تجلیل می شوند، افزود: اقدامات شایسته ای در حوزه برپایی نمازهای یومیه در زنجان انجام شده است.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه اسلامی، افزود: مسجد از صدر اسلام به عنوان محوری ترین مکان برای اجتماعات مردمی بوده است و فعالیت های مردمی در این مکان همواره ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد از گذشته محلی برای رفع مشکلات دنیوی و اخروی مردم بوده است و به عنوان پایگاهی مهمی برای همبستگی بین افراد جامعه محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: روز جهانی مسجد فرصتی برای معرفی جایگاه واقعی مسجد بوده و نامگذاری این روز می تواند وجه جهانی و بین المللی مسجد را به خوبی نشان دهد.

بیشتر بخوانید

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان برضرورت پرداختن به ویژگی های مسجد طراز اسلامی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های مسجد برای ارتقای فعالیت های اجتماعی بهره گیری کرد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به وضعیت برپایی نماز جماعت در استان زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر مساجد استان نماز جماعت برپا می شود.

وی با اشاره به برگزاری پر رنگ نماز مغرب و عشا در مساجد زنجان، گفت: با تلاش های انجام شده خوشبختانه نماز صبح نیز با استقبال خوبی از سوی مردم برخوردار است.

این مسئول تصریح کرد: مسجد تنها محلی برای برپایی نماز و عبادت نیست بلکه باید محلی برای خدمات رسانی فعالیت های اجتماعی به مردم باشد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر