logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۲۱۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

تکمیل پروژه پایانه صادرات کشاورزی زنجان نیازمند همت مسئولان است/ از ظرفیت هوایی استان در حوزه صادرات هیچ استفاده‌ای نمی‌شود

تکمیل-پروژه-پایانه-صادرات-کشاورزی-زنجان-نیازمند-همت-مسئولان-است-از-ظرفیت-هوایی-استان-در-حوزه-صادرات-هیچ-استفاده‌ای-نمی‌شود

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت هوایی استان در امر صادرات گفت: از ظرفیت هوایی استان در حوزه صادرات هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان اظهار کرد: محصولات کشاورزی به صورت یا به صورت تازه خوری و یا محصولاتی که مانند ماندگاری بوده صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: محصولاتی که ماندگاری کمتری را دارند باید در حداقل زمان به دست مصرف کننده نهایی برسد که اگر ارسال این کالاها زمانبر باشد صادرکننده متضرر می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره زیرساخت‌های صادراتی در استان زنجان افزود: در حال حاضر زنجان دارای ظرفیت راه آهن بوده ولی این ظرفیت عملا برای صادرات محصولات کشاورزی جوابگو نیست چرا که زمان حرکت قطار نسبت به سایر وسیله نقلیه مانند کامیون و خطوط هوایی بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

حوزه صادرات استان با چالش مواجه است

وی افزود: برای استفاده از قطار برای صادرات محصولات کشاورزی باید از واگن‌های یخچال‌دار استفاده شود که عملا در استان زنجان وجود نداشته که در واقع برای صادرات محصولات کشاورزی کارایی ندارد.

رنگرونا با اشاره به استفاده از ظرفیت‌ هوایی در صادرات محصولات کشاورزی افزود: ظرفیت هواپیمایی در استان زنجان برای صادرات وجود دارد ولی از این ظرفیت هیچ استفاده‌ای نمی‌شود که از مطالبات اصلی بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه باید در صادرات هوایی نگاه را از استانی خارج کنیم تا صادرکنندگان استانهای همجوار نیز از این ظرفیت بتوانند استفاده کنند عنوان کرد: عمده محصولات کشاورزی به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان عنوان کرد: یکی از دلایل صادرات محصولات کشاورزی به استانهای همجوار نبود ناوگان مجهز در حوزه صادرات این محصولات است.

وی در مورد راه اندازی پایانه صادراتی کشاورزی در استان زنجان افزود: این اقدام حرکت خوبی است سرمایه‌گذار آن نیز وجود دارد و انبارهای لازم را در محل مورد نظر ایجاد شده و تکمیل این پروژه در استان نیز کمی نیاز به همت مسئولان استانی دارد.

رنگرونا با اشاره به اینکه این پروژه کمی گیر اداری دارد که مربوط به استان بوده و در داخل استان نیز این موضوع قابل حل است تصریح کرد: حرکت خوبی بوده و ایده خوبی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان افزود: با اایجاد این پایانه صادرات محصولات کشاورزی به صورت ساماندهی انجام شده و از صادرات فله‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: این موضوع جزو مطالبات بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان محصولات کشاورزی در استان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر