logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۲۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر مرکز مهر گستر زنجان:

ارائه خدمات توانبخشی به 50 بیمار اعصاب و روان در زنجان

ارائه-خدمات-توانبخشی-به-50-بیمار-اعصاب-و-روان-در-زنجان

مدیر مرکز مهر گستر زنجان گفت: مرکز مهر گستر زنجان روزانه به 50 بیمار اعصاب و روان زن در استان زنجان خدمات ارائه می کند.

زهره قربانی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:مرکز مهر گستر زنجان به عنوان اولین مركز با هدف ارائه خدمات توانبخشی از سال 91 فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه این خدمات شامل مداخلات درمانی برای پیشگیری از بیماری، خدمات توانبخشی است، افزود:  این مرکز با ایجاد بستر مناسب تلاش می کند تا شرایط حضور بیمار روانی را در جامعه فراهم کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خدمات توانبخشی حرفه ای شامل حرفه آموزی به منظور معرفی به كارگاه های حمایتی تولیدی در این مرکز ارائه می شود.

مدیر مرکز مهر گستر زنجان با اشاره به اینکه مرکز مهر گستر برای بیماران اعصاب و روان تحت پوشش سازمان بهزیستی خدمات ارائه می کند، افزود: این مرکز روزانه آموزشی در زمینه های توانبخشی به افراد تحت پوشش کمک می کند.

قربانی با اشاره به حضور روانشناس، روانکاو،روانبخش، پرستار و مددکار در این مرکز،بیان داشت: آموزش های لازم نیز در زمینه توانبخشی به این افراد ارائه می شود.

وی از ارائه آموزش های هنری از جمله آیینه کوبی،نقطه کوبی، میترای، گلیم بافی و بافتنی به افراد تحت پوشش خبرداد و گفت: تلاش می کنیم تا با ارائه خدمات به خانم های دارای بیماری روانی، به زندگی برگردند.

بیشتر بخوانید

این مسئول با بیان اینکه در زمینه کار درمانی نیز اقدامات لازم انجام می شود، تصریح کرد: ارائه کمک های اولیه از دیگر خدمات این مرکز است.

مدیر مرکز مهر گستر زنجان با اشاره به ارائه آموزش مهارت های زندگی در قالب کلاس های خودباوری،افزود: روزانه 50 نفر از این آموزش ها استفاده می کنند.

قربانی با بیان اینکه ارائه این آموزش ها اشتغالزایی بانوان کمک می کند، افزود: توانمند سازی بانوان از فعالیت های این مرکز محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر