logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار خدابنده اعلام کرد

ثبت یک طلاق به ازای ۴.۷ ازدواج در شهرستان خدابنده

ثبت-یک-طلاق-به-ازای-۴.۷-ازدواج-در-شهرستان-خدابنده-

فرماندار خدابنده از ثبت یک زلاق به ازای هر ۴.۷ طلاق در شهرستان خدابنده خبر داد.

به گزارش موج رسا;  ایوب بیگدلی امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره مشکلات اجتماعی شهرستان خرمدره اظهار کرد: اقدام به خود کشی در شهرستان خدابنده بالا است و در سال 97، 164مورد اقدام به خود کشی ثبت شده است که این آمار نسبت به سال 96 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه همسر آزاری یکی دیگر از مشکلات و معظلات اجتماعی شهرستان خدابنده است افزود: همسر آزاری در سال 96، 321 مورد گزارش شده است که این آمار و در سال 97 به 279 مورد کاهش یافته است و در چهار ماهه اول سال 98، 57 مورد گذارش شده است.

فرماندار خدابنده با اشار به اینکه تعداد دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه خدابنده 3هزار و 400و 19 نفر است ابراز کرد: در شهرستان خدابنده 7درصد از دانش آموزان دوره اول دبیرستان، متاهل می شوند و این مسئله باعث بروز کودک همسری در شهرستان خدابنده است و یکی از دلایل آن می تواند تراکم آموزش در مرکز شهرستان باشد.

وی با اشاره به ازدواج در سنین پایین گفت: در این خصوص در جلسات مختلف از آموزش و پرورش خواسته ایم ورود جدی صورت گیرد و مدرسه جداگانه برای این دانش آموزان در نظر گرفته شود تا دانش آموزان متاهل از دانش آموزان مجرد جدا شوند.

ایوب بیگدلی با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز در شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: در دو حوزه فرهنگی، اجتماعی, سیاسی و اقتصادی از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان شهرستان استفاده  می شود و در هر ماه حداقل دو جلسه با این نخبگان شهرستانی برگزار می شود.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در شهرستان خدابنده ابراز کرد: در سال 96 به ازای هر 6 ازدواج یک طلاق و در سال 97 به ازای هر 4.7 ازدواج 1 طلاق ثبت شده است.

فرماندار خدابنده با اشاره به آمار گردشگری شهرستان خدابنده افزود: 62 هزار نفر گردشگر در سال 97 از شهرستان خدابنده دیدن کرده اند که  این آمار درسال 98 به 37 هزار نفر کاهش پیدا کرده است. تصادفات جاده ای این شهرستان نیز 64 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر