logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۲۰۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

چشم انداز خوبی برای پایان سال در پرداختها متصور نیستیم/ ۷۳۶ بیمار خاص را تحت پوشش داریم

چشم-انداز-خوبی-برای-پایان-سال-در-پرداختها-متصور-نیستیم-۷۳۶-بیمار-خاص-را-تحت-پوشش-داریم

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: چشم انداز خوبی برای پایان سال در پرداختها متصور نیستیم.

به گزارش موج رسا; خدیجه ابراهیم خانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه برای هر کدام از بیماران خاص به صورت سالانه ۱۷۰ میلیون ۶۰۸ ریال هزینه کردیم، اظهار کرد: برای هر یک از بیماران خاص بالای یک و نیم میلیون در ماه هزینه می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت دارو و تعرفه ها امسال این رقم افزایش یافته که باری بر دوش بیمه سلامت است اما وظیفه اصلی سازمان حمایت از این بیماران است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تمام مراکز ما جزو مراکزی بود که رتبه عالی را دریافت کردند، ابراز کرد:  تعداد رتبه های Bنسبت به سال ۹۶ کمتر شده و در رتبهc ۶ مطب را داریم.

وی به اشاره به الکترونیکی شدن رسیدگی به اسناد بیمارستان   عنوان کرد: نسخه نویسی و نسخه پیخی الکترونیکی ور مراکز خصوصی نیز انجام می شود.

ابراهیم خانی با بیان اینکه پرداختی به مطبها و داروخانه تا پایان خرداد انجام شده است، خاطرنشان کرد: بقیه مراکز که الکترونیکی است تا اردیبهت ماه پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بخش مطالبات بیمارستانها را تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت کردیم، گفت: در سال ۹۷ بدهی داشتیم که نیمی را پرداخت کردیم اکنون دو ماه از مطالبات مراکز خصوصی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به استقبال خوب پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد:  اکنون ۸۰ پزشک نسخه نویسی الکترونیکی را انجام می دهند و این کار در ۵۰ موسسه نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۷۳۶ بیمار خاص تحت پوشش هستند، اظهار کرد: این بیماران خدماتی را از بیمه سلامت دریافت کرده اند.

ابراهیم خانی عنوان کرد: میزان بدهی های سلامت حدود سه ماه دولتی  و دو ماه دانشگاهی که در بقیه مراکز برای سال ۹۸ وضعیت خوبی داریم که روند تحویل اسناد تا رسیدن به مرحله پرداخت در گذشته طولانی بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه روند پرداختها با الکترونیکی شدن بهتر شده است، ادامه داد: ۷۰ درصد مطالبات به داروخانه ها را پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: در مورد پرداختها چشم انداز ما برای پایان سال خوب نیست چرا که اعتبارات کاهش یافته اما قرار است اعتبارات مدنظر مورد پیگیری قرار گیرد.

ابراهیم خانی ممکن است برای پایان سال پرداختها با تاخیر صورت گیرد، افزود:مسیولان بیمه سلامت پیگیر هستند تا ۱۰۰ درصد اعتبارات را دریافت کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر