logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۲۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

بحران کمبود معلم مقطع ابتدایی در استان زنجان نداریم/ ثبت نام ۱۹ هزار ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی در زنجان

بحران-کمبود-معلم-مقطع-ابتدایی-در-استان-زنجان-نداریم-ثبت-نام-۱۹-هزار-۵۰۰-دانش-آموز-کلاس-اولی-در-زنجان

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره وضعیت معلمین و دانش آموزان مقطع ابتدایی گفت: بحران کمبود معلم ابتدایی در استان زنجان نداریم.

به گزارش موج رسا; اصغر بیات در گفت و گو با خبر نگار موج رسا؛ با اشاره به افزایش هر ساله 4درصدی جمعیت دانش آموزان کلاس اولی اظهار داشت: طبق پیش بینی آموزش وپروش 19هزار و 500 دانش آموز امسال در کلاس اول ثبت نام می کنند.

 وی با بیان افزایش هر ساله 2.5 درصدی جمعیت دانش آموزی در مقطع ابتدایی افزود: افزایش 4درصدی جمعیت دانش آموزان در کلاس اول ابتدایی در کنار جمعیت سایر مقاطع ابتدایی باعث افزایش 2.5 درصدی دانش آموزان مقطع ابتدایی می شود.

معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش جمعیت دانش آموزان به معنی افزایش تراکم دانش آموزان نیست بیان داشت: با فزایش هر ساله تعداد کلاس ها در مقاطع ابتدایی توسط آموزش و پروش از تراکم جمعیت در کلاس ها جلوگیری می شود.

وی با اشاره به عدم کمبود معلم در مقطع ابتدایی تا به امروز خاطر نشان کرد: کم بود معلم در مقطع ابتدایی در حد متعارف آموزشی بوده است که این نیاز نیز از طریق معلمان حق التدریس جبران شده است.

بیات با بیان کم بود 12درصدی معلم در استان زنجان ابراز داشت: این امار از میانگین کشوری پایین تر بوده و به راحتی از طریق پرداخت حق التدریس به نیرو های رسمی قابل جبران است و بحران کم بود معلم در مقطع ابتدایی استان زنجان وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم تفکیک جنسیتی دانش آموزان در روستاها افزود: دلیل عدم تفکیک جنسیتی دانش آموزان در روستاها کم بود معلم نیست و در صورت به حد نصاب رسیدن تراکم جمعیتی در کلاس ها به مرز تفکیک یعنی 44 نفر، اولویت با تفکیک جنسیتی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان با بیان عدم صرفه اقتصادی تفکیک جنسیتی کلاس ها در روستا ها با جمعیت دانش آموزی زیر 44 نفر بیان داشت: تفکیک پایه های تحصیلی در کلاس های ‏ چندپایه زیر شاخص تفکیک یعنی 15 نفر در هر پایه از نظر منطق آموزش و پروش قابل قبول نیست و صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اقدامات آموزش وپرورش در راستای عدالت آموزشی گفت: 100 مدرسه زیر 5 نفر در استان برای ایجاد عدالت آموزشی و بهره مندی حداقلی دانش آموزان در مناطق محروم فعال است.

بیات عنوان کرد: اکثر معلمان مدارس روستایی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای جدیدالاستخدام با مدارک تحصیلی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد هستند که انگیزه بالایی را برای تدریس در مدارس روستایی دارا می باشند.

وی با بیان هیچ گونه کاهش کیفیت به دلیل کمبود نیروی انسانی در مدارس استان وجود ندارد ابراز داشت: تمام تلاش آموزش و پرورش بر حضور معلمان با دانش به روز و سازماندهی درست در مناطق شهری وروستایی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر