logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۲۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان:

قانون‌مندی، شفاف‌سازی و ملموس بودن خدمات را در سازمان همیاری دنبال می‌کنیم/ برگشت و افزایش ۲۰ میلیارد تومانی دارایی‌ها

قانون‌مندی،-شفاف‌سازی-و-ملموس-بودن-خدمات-را-در-سازمان-همیاری-دنبال-می‌کنیم-برگشت-و-افزایش-۲۰-میلیارد-تومانی-دارایی‌ها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: قانون مندی، شفاف سازی و ملمموس بودن خدمات را در سازمان همیاری دنبال می‌کنیم.

به گزارش موج رسا; سعید امیدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تبریک  فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران به شفاف سازی کمک می کنند و بنده این اعتقاد را دارم که حوزه خبر و رسانه دو طرفه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها ابراز کرد: سازمان همیاریها از سال ۶۹ برای کمک به شهرداری های عضو ایجاد شده و طول این سالها فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان زنجان با بیان اینکه در سازمان همیاری استان ۲۱ شهرداری فعال و سهامدار هستند، خاطرنشان کرد: در شورای سازمان ۲۱ شهردار، معاون عمرانی استاندار، برخی از مدیران کل استانداری عضو بوده که ریاست شورای این سازمان بر عهده استاندار است.

وی با اشاره به شرکتهای زیرمجموعه این سازمان اضافه کرد: شرکت عمرانی عماد اشراق و شرکت همیار زنگان زیر مجموعه این سازمان فعالیت می‌کنند و همچنین مرکز علمی کاربردی نیز از سال 91 زیرمجموعه ما فعالیت دارد.

امیدی قانون مندی، شفاف سازی و ملمموس بودن خدمات را سه رویکردی دانست که در این سازمان دنبال می‌کند، گفت: سازمان همیاری برای همیاری شهرداری ها بوده که مما می‌خواهیم این سازمان را به ریل اصلی خود برگردانیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان در راستای چابک سازی بیان کرد: انضباط مالی مورد تاکید ما است به گونه‌ای که کاری کردیم که حتی تا ۱۰ هزار تومان قابل شناسایی باشد.

این مقام مسئول باتاکید بر اینکه هزینه های زاید را به حداقل رساندیم، اظهار کرد: ما در قبال اختیارات و امکانات ریال به ریال پاسخگو هستیم.

وی با اشاره به تلاشهای انجام شده در راستای برگشت و افزایش دارایی‌های این سازمان گفت: در این مدتی که بنده در این مسئولیت بودم، ۲۰ میلیارد تومان از دارایی‌ها را یا برگردانیم یا افزایش دادیم.

امیدی با اشاره به پرداخت مطالبات 120 نفر از ذی ننفعان به میزان 50 میلیارد ریال گفت: اکنون همه آنهایی که در گذشته با سازمان کار می‌کردند، می دانند که این سازمان اکنون قانون‌مند است.

وی با اشاره به پروژه گاوازنگ خاطرنشان کرد: پروژه فوت کورت ها پروژه منتهی به سد و در ضلع غربی نیمه تمام مانده بود که مشکلات حقوقی و مالی نیز داشت که اکنون با اقداماتی که انجام دادیم رو به اتمام است و به زودی مشکل آبرسانی و گاز رسانی نیز حل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان زنجان با بیان اینکه اتمام 50 درصد دوم پروژه فوت کورتها را با صرفه جویی در هزینه‌ها با 16 میلیارد ریال تمام کردیم، افزود: یعنی ما هزینه ها را از 35 میلیارد ریال به 16 میلیارد ریال کاهش دادیم، به نطرم اتمام  این پروژه یک قدم کوچک برای خدمت به شهروندان است یعنی این کار پروژه گاوازنگ را از رکود خارج کرد.

وی با اشاره به پروژه منطقه گردشگری گاوازنگ بیان کرد: اقداماتی در جهت تعیین تکلیف این پرويه در حال انجام  است که می‌تواند در اقتصادی شهری و استانی نیز موثر باشد.

این مسئول با بیان  اینکه این پروژه از دهه ۷۰ شروع شده است، ابراز کرد: در طول این سالها زحمات زیادی برای این پروژه کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در ابتدا در 100 هکتار از اراضی ملی تعریف شد که بعدها با گرفتن سند به ۷۵ هکتار و اکنون حتی به کمتر از ۵۰ هکتار رسیده است.

امیدی با بیان اینکه انتقال روستا به خاطر انجام برخی تملکات ناقص مانده است، گفت: در برخی موارد با منابع دولتی و گاهی با منابع سازمانی کارهایی در این  پروژه انجام شده است.

وی با اشاره به فراهم شدن برهی زیرساختها خاطرنشان کرد: بحث سینما روباز، ، ۷۰۰ مترمربع شهربازی، نگهداری به مدت ۲۰ سال، میزبانیها از جمله موارد بوده است.

این مسئول با بیان اینکه امروز این منطقه دارای زیرساخت برق بوده اما فاقد گاز است، اضافه کرد: برای زیرساخت آب نیز مجموعه آب و فاضلاب قدمهایی برداشته است.

وی با اشاره به تعزیف پروژه‌های مشارکتی در این منطقه عنوان کرد: ۲۰ پروژه تعریف شده که از جمله آن می‌توان به رستوران گردان ککه ما خیلی اعتقلد به گردان بودن آن نداریم، هتل ۵ ستاره(تبدیل به اقامتگاه ارزان می‌شود)، کافه جنگلی، شهربازی مدرن و غیره از جمله این پروژه‌ها هستند.

امیدی با بیان اینکه گاوازنگ  امروز با وضعیت مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: سازمان همیاری یک بنگاه اقتصادی بوده که قانونگذار این موضوع را هدیه‌ای به شهرداریها داده است.

وی بیان کرد: در طول هیئت مدیره فعلی و بنده نه کسی این خواسته که روندهای مالی به گونه دیگری باشد و نه ما این  کار را انجام می‌دهیم یعنی سازمان همیاری در این دوره حیات خلوت نبوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر