logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۰۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره جوانان جمعیت هلال احمر خبرداد

فعالیت 2600 کانون هلال احمر در بخش جوانان

فعالیت-2600-کانون-هلال-احمر-در-بخش-جوانان

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: 2 هزار و 600 کانون هلال احمر در بخش جوانان، دانشجویی، روستایی و طلاب فعالیت می کنند.

به گزارش موج رسا; اسماعیل نعمتی در مراسم آغاز به کار اردوی نشاط و امید در زنجان،اظهار داشت:  برای نخستین بار اردوهای نشاط و امید در سالجاری به صورت منطقه ای برگزار می شود و تا سال گذشته این اردوها به صورت متمرکز برگزار و 31 استان با جزیره کیش در بندر انزلی برگزار کننده بودند.

یادآوری کرد: برگزاری این اردوها به صورت منطقه ای بر اساس درخواست به جوانان عضو مجمع کشوری کانون های دانشجویی انجام شده و با توجه به اینکه برخی از استان ها مسافت طولانی تا بندر انزلی داشتند، این اردوها منطقه ای برگزار می شود.

وی افزود: استان زنجان، یکی از چهاراستان میزبان برای اردوی منطقه ای نشاط و امید است. 

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان فعالیت های تفریحی، آموزشی و تشکیلاتی در این اردو برنامه ریزی شده که شرکت کنندگان اقدام به تبادل تجربیات فعالیت های خود می کنند تا بتوانند نقاط قوت برنامه های خود را برای سال های آینده تقویت و نقاظ ضعف را رفع کنند.

نعمتی ادامه داد: آموزش ها به دبیران کانون های دانشجویی، جوانان و روستایی در اردوها برگزار و علاوه بر این نیز برای توانمند سازی آنها با هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش این مهم به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حال حاضر در بخش جوانان 800 کانون، دانشجویی ،900 در بخش روستایی 700 و بخش طلاب نیز بیش از 200 کانون هلال احمر فعال وجود دارد که ماهیت برنامه های این کانون ها از طریق مجامع بوده و توسط اعضا برنامه ها تعریف و اجرا شود.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: برنامه های فرهنگی، مسابقات و انگیزشی در اردوها برگزار می شود و تلاش داریم که شرکت کنندگان با مفاهیم بشر دوستی آشنا و از توانمندی های آنها در حوادث، سوانح طبیعی و در حوزه امدادی با همکاری سازمان امداد و نجات استفاده کنیم.

شهرام میرزایی نیز در ادامه این مراسم،اظهارداشت:در این اردو دبیران پسر کانون های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان های البرز، همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین، کردستان، آذربایجان غربی اردبیل و زنجان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری اردوی نشاط و امید افزایش مشارکت اعضای جوان کانون های دانشجویی، جوانان و روستایی در تصمیم گیری و زمینه سازی برای برقراری مستمر اعضا با این جمعیت به منظور بهره مندی از ظرفیت آنهاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اردو یکی از این برنامه های سازمان جوانان این جمعیت است که امسال با شعار" نشاط جوانی، مشارکت اجتماعی"، رویکرد تشکیلاتی و ارائه آموزش های کاربردی در پیشبرد امور و انجام فعالیت های کانونی و ارتقای محتوایی برنامه ها توسط دبیران کانون های دانشجویی است.

میرزایی یادآوری کرد: در کنار این اردو آموزش در مقوله های، ارزش گذاری کار داوطلبانه، کمک های اولیه روانشناختی، مدیریت کانون ها و مهارت زندگی( ازدواج بدون شکست) برای دبیران کانون های شرکت کننده در این اردو ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه، موزه مردان نمکی، رختشویخانه، بازار بزرگ و حیسنیه اعظم زنجان از دیگر برنامه های اردوی منطقه ای نشاط و امید شمالغرب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اردوی منطقه ای نشاط و امید شمالغرب کشور برای دبیران کانون های فعال هلال احمر از 13 تا 15 مرداد برگزار می شود.

 به گزارش موج رسا، اردوی منطقه ای نشاط و امید شمالغرب دختران نیز از 6 تا 9 مرداد با حضور 132 برگزار شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر