logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۱۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در مراسم اختتامیه اردوی نشاط مطرح شد؛

خدمات جوانان هلال احمر قابل قیمت گذاری نیست

-خدمات-جوانان-هلال-احمر-قابل-قیمت-گذاری-نیست

استاندار زنجان گفت: خدمات ارزشمند جوانان در هلال احمر قابل قیمت گذاری نیست،

به گزارش موج رسا; فتح ‌الله حقیقی امروز در آیین اختتامیه اردوی منطقه ‌ای نشاط و امید شمال‌غرب جمعیت هلال ‌احمر،اظهار داشت: جوانان جمعیت هلال ‌احمر می توانند همنوعان خود خدمت کرده و  علاوه بر خدمت داوطلبانه، نشاط و امید را به جامعه هدیه ببخشند.

وی با بیان اینکه خدمات ارزشمند جوانان در هلال احمر قابل قیمت گذاری نیست، بیان داشت: در ایام نوروز نیز جوانان عضو هلال‌ احمر در خدمت مردم بوده و به میهمانان استان خدمات رسانی می کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سیل جاری نیز حضور جوانان این جمعیت پر رنگ بود و همکاری آنان با مردم موجب شد تا میزان خسارات بسیار پایین باشد.

استاندار زنجان ادامه داد: پس از وقوع سیل نیز همین جوانان بودند که کمک کردند تا قریب به 20 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای پنج استان سیل‌ زده جمع‌آوری و ارسال شود.

 حقیقی با اشاره به اینکه کسب رتبه اول در جمع‌ آوری کمک برای سیل ‌زدگان از سوی جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان،بیان داشت: جوانان پایتخت شور و شعور حسینی که به استان مهر و محبت و خیریه معروف نیز است،همواره در صحنه حضور داشته و کمک کار مردم و مسئولان هستند. 

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به خدمات انجمن خیریه مهرانه زنجان به بیماران سرطانی،افزود: فضای بیمارستانی این انجمن تقریبا در کشور بی ‌نظیر است.

بیشتر بخوانید

حقیقی با بیان اینکه حدود 650 نفر در مهرانه کار می ‌کنند ولی فقط 50 نفر حقوق می ‌گیرند،ادامه داد: بیماران بین 90 تا100 درصد به صورت رایگان درمان می‌ شوند.

وی گفت: همچنین متوسط پرداختی‌ های کمیته امداد به جامعه هدف، 3.5 برابر متوسط کشوری است که این امر به خاطر وجود جوانان و خیران محقق شده است. 

 

*حضور 10 استان کشور در اردوی نشاط و امید

"شهرام میرزایی"مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این مراسم، اظهار داشت: اردوی «نشاط و امید» با حضور 10 استان با هدف افزایش مشارکت اعضای جوان در تصمیم‌ گیری ‌ها و زمینه‌ سازی برای برقراری مستمر اعضا با این جمعیت برگزار شده است.

وی افزود: اردوی «نشاط و امید» با شعار «نشاط جوانی، مشارکت اجتماعی» و با رویکرد تشکیلاتی و ارائه آموزش ‌های کاربردی در پیشبرد امور برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه این اردو در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد، افزود:  شرکت‌کنندگان در این اردوها 132 خانم و 205 آقا از دبیران و اعضای فعال کانون ‌های دانشجویی، جوانان و روستایی هستند.

میرزایی با اشاره به حضور استان‌های البرز، قزوین، گیلان، آذربایجان‌غربی، اردبیل، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و زنجان در این اردو، خاطرنشان کرد: استان زنجان از ظرفیت‌ های قابل توجهی برای برگزاری اردوها و مسابقات منطقه‌ ای و کشوری دارد.

 

*اعضای جمعیت هلال ‌احمر یگ گام جلوترند

 "علی وقف‌چی" نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: اعضای جمعیت هلال ‌احمر یگ گام از دیگر افراد جامعه جلوتر بوده و در مسیر از خودگذشتگی، سربلندی، نشاط و توسعه جامعه قدم برمی ‌دارند. 

 وی با بیان اینکه برداشتن گام های بلند در مسیر توسعه نیازمند حضور جوانان است، افزود: استان زنجان جوانان برومندی را نیز در دوران دفاع مقدس هدیه کرد.

 این نماینده با اشاره به ویژگی های زنجانی ها، گفت: جوانان زنجان غواصان دریادلی هستند که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وقف چی با بیان اینکه اولین لقب حجت‌ الاسلام را به علمای این استان داده‌اند، افزود: زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی و شهر ملیله است.

وی با بیان اینکه زنجان از 60 سال سابقه تجارت فرش ابریشم برخوردار است و بهترین فرش ابریشم را تولید می ‌کند،افزود:  با تشکیل وزارت میراث‌ فرهنگی ظرفیت های کشور بیشتر نمایان می شود. 

وقف‌چی خاطرنشان کرد: دردهای جراحی اقتصاد را تحمل کرده‌ ایم و به امید روزی هستیم که روی پای خود بایستیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر