logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۱۹۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

شاهد ولنگاری در برخورد با قاچاق و فضای مجازی هستیم/ نبود نظارت کافی دولت فروش کالای قاچاق را به فضای مجازی کشانده است

شاهد-ولنگاری-در-برخورد-با-قاچاق-و-فضای-مجازی-هستیم-نبود-نظارت-کافی-دولت-فروش-کالای-قاچاق-را-به-فضای-مجازی-کشانده-است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشاره به بحث فروش کالای قاچاق گفت: شاهد ولنگاری در خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی هستیم.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه متاسفانه خرید و فروش کالای قاچاق شکل عادی به خود گرفته است، اظهار کرد: این خرید و فروشها باعث ایجاد تنش در بازار شده است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی رو به افزایش بوده است، ابراز کرد: گاهی ما مشاهده می‌کنیم که حتی این کالاها به نام برندهای معروف در فضای مجازی به فروش می‌رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در خصوص برخورد با قاچاق و همچنین خرید و فروش آن کافی نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم بر مشکلات و آسیب‌هایی که از جانب فضای مجازی بر کشور تحمیل می‌شود، فائق آییم.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانستیم فضای مجازی را در کشور تعیین تکلیف کنیم، عنوان کرد: فضای مجازی کشور نیاز به یک تصمیم قاطع دارد و این فضا باعث شده تا اوضاع به سمت یک ولنگاری هدایت شود.

بیگدلی با بیان اینکه ما در حوزه قاچاق و همچنین فضای مجازی شاهد یک ولنگاری هستیم، گفت: قاچاق کالا هم به مصرف کننده آسیب می‌زند و هم کمر تولید کننده داخلی را می‌شکند.

وی بیان کرد: در کشور ما نظارت در بازار حقیقی ضعیف است حال فضای مجازی که خود مشکلاتی دارد نیز با مهیا کردن بستر فروش کالای قاچاق بر مشکلات افزوده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که می‌توان تولید را رونق داد، مبارزه با قاچاق است، اظهار کرد: دولت باید ورود جدی به بحث فروش کالای قاچاق در فضای مجازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و اقتصاد باید به این بحث ورود جدی داشته باشند، عنوان کرد: ما فروش کالا در فضای مجازی را رد نمی‌کنیم بلکه با فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی مخالفیم.

بیگدلی با اشاره به اینکه فروش قاچاق در هر بستری که باشد به تولید داخل آسیب می‌زند، تصریح کرد: در این شرایطی که دشمن فشارهای زیادی را از بعد سیاسی و اقتصادی به کشور وارد می‌کند، نباید اجازه داد تا ورود کالای قاچاق به کشور و فروش آن به اقتصاد کشور ضربه بزند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر