logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۱۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

129 واحد گلخانه‌ای در استان زنجان فعال است/ افزایش راندمان بخش کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها اتفاق می‌افتد

129-واحد-گلخانه‌ای-در-استان-زنجان-فعال-است-افزایش-راندمان-بخش-کشاورزی-با-توسعه-گلخانه‌ها-اتفاق-می‌افتد

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مدیریت آب در حوزه کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها اتفاق می‌افتد گفت: افزایش راندمان بخش کشاورزی نیز با افزایش گلخانه‌ها در سطح استان اتفاق می‌افتد.

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه باید نسبت به رفع موانع تولید در استان زنجان اقدام شود اظهار کرد: سرعت‌بخشی به روند توسعه گلخانه‌ها با رفع موانع و قوانین دست‌ و پاگیر در استان باید اتفاق بیفتد که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تسهیل ارائه تسهیلات به منظور ارائه تسهیلات در استان زنجان افزود: متقاضیان احداث گلخانه در زنجان بدون نوبت تسهیلات می‌گیرند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای گامی اساسی در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 129 واحد گلخانه‌ای در سطحی بالغ بر 34 هکتار به تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از فضای آزاد به محیط گلخانه به منظور مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 52 تن توت فرنگی و انواع سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان زنجان تولید و به بازار عرضه شد.

بیشتر بخوانید:

چوب نظام مهندسی کشاورزی لای چرخ تولید گلخانه‌داران

اوجاقلو همچنین با اشاره به تولید بالغ بر 30 میلیون و 549 هزار و 500 اصله نشاء و نهال طی سال گذشته در گلخانه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال احداث 120 هکتار گلخانه در استان ابلاغ شده که 50 هکتار آن بر عهده مدیریت باغبانی سازمان و مابقی بر عهده شرکت شهرک‌های کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه برای سرعت‌بخشی به روند توسعه گلخانه‌ها با رفع بسیاری از موانع و قوانین دست و پاگیر، پروسه و روند احداث گلخانه تسهیل شده است، بیان داشت: در شیوه‌نامه جدیدی که از طرف وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ  شده بسیاری از موانع قانونی صدور مجوز تاسیس گلخانه‌ها برداشته شده و همچنین با اجرای فرآیند جدید صدور پروانه تاسیس در استان، مدت زمان سه ماهه پیش‌بینی شده در دستورالعمل پیشین به 30 تا 40 روز کاهش پیدا کرده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: برای تحقق سطح 50 هکتاری توسعه گلخانه‌ها طی سال جاری در استان همچنین علاوه بر کاهش مدت زمان فرآیند صدور پروانه تاسیس، به دنبال سرمایه‌گذاران کلان و متقاضیان دارای عرصه‌های وسیع هستیم و در این راستا حمایت‌های همه جانبه در استان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای حمایت از متقاضیان احداث گلخانه و سرمایه‌گذاران کلان در این حوزه، تسهیلات بدون سقف و بدون نوبت در استان زنجان اعطا می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر