logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۱۸۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
خاطرات رزمنده زنجانی از عملیات مرصاد؛

منافقین تمام مزارع و گندمزارها را به آتش کشیدند/ ضربات مهلک گردان سیدالشهداء بر پیکر منافقین

منافقین-تمام-مزارع-و-گندمزارها-را-به-آتش-کشیدند-ضربات-مهلک-گردان-سیدالشهداء-بر-پیکر-منافقین

رزمنده زنجانی گفت: در طول روز هواپیماهای عراق ماهی دشت را بدون وقفه بمب باران می کردند. تمام مزارع و گندمزارها با بمب های خوشه ای به آتش کشیده شد.

 

به گزارش موج رسا; شعبان مولایی یکی از رزمندگان استان زنجان است که در عملیات مرصاد حضور داشته و خاطراتی از این عملیات غرور آفرین دارد.

این رزمنده با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره)، می گوید با تعدادی از رزمندگان گردان سیدالشهداء (ع) ابهر برای انجام پاره ای امورات شخصی و اداری در کرمانشاه حضور داشتیم، نزدیک ساعت دو بعدازظهر در داخل خوردو منتظر دوستان خود بودیم که اخبار ساعت 14 پخش شد.

مولایی ادامه می دهد،قبول قطعنامه ۵۹۸ برای همه ما موجب تعجب بود چرا که انتظار نداشتیم ایران قطعنامه را قبول کند.

وی می گوید: تنها چند روز از پذیرش این قطعنامه خبر درگیری بین نیروهای ایرانی و عراق  به گوش رسید ما که هنوز به شهر خودمان برنگشته بودیم،ماندگار شدیم و گردان های تیپ ۳۶ انصار المهدی زنجان نیز به منطقه جنوب اعزام شدند.

این رزمنده ادامه می دهد: صبح روز سی ام تیرماه گروهان  های گردان ما در جاده ای که در مقابل مقرما بود، مشغول انجام دو و نرمش صبحگاهی بودند که چند دستگاه تویوتا با سرعت به طرف ما آمدند،من جزو نفرات آخر گردان بودم که دیدم سرنشین تویوتای سئوالی از نیروها کرد و سپس به طرف من آمد و گفت:"مسؤل این نیروها تویی ؟ جواب دادم بفرمایید امری باشه ! گفت مگه شما عقل تو کله تون نیست ؟ گفتم چیه مگه ! با انگشت پشت سرش را نشان داد و گفت منافقین تا اسلام آباد آمده اند،  آنوقت شما ورزش می کنید.

این رزمنده افزود: بعد از ظهر همان روز با تویوتا وانت گردان برای پیگیری امورات به ویژه اطلاع از آخرین اخبار نیروهای اعزامی بطرف شهر حرکت کردم،همینکه به سه راهی طاق بستان نزدیک شدم انبوهی از جمعیت را دیدم در سه راهی تجمع کرده و منتظر خودرو برای ترک محل هستند.

بیشتر بخوانید

شعبانی می گوید: احساس کردم به دلیل شایعات و عملیات روانی اوضاع شهر اینگونه شده است هر کس  خانواده و اقوام خودش را سوار خودرو کرده و بطرف جاده های خروجی کرمانشاه - همدان در حرکت بودند.

وی با بیان اینکه همچنان که از بین مردم عبور می کردم،تعدادی پشت تویوتای سوار شدند، سرعتم را کمتر کردم تا بگویم مسافر کش نیستم که دوتا خانم نیز در جلوی را باز کردندند و نشستند،"با تعجب گفتم خانم ها کجا ؟ من نظامیم میرم مأموریت،یکی از خانم ها گفت شرمنده آقا من پرستارم و این خانم هم همسایه است و باید برای وضع حمل با من بیاید بیمارستان."

وقتی به ستاد تیپ برگشتم با ابهر تماس گرفتم . گفتند نیروها در ترافیک جاده ها گیر کرده اند،تا غروب روز اول مرداد همچنان منتظر رسیدن نیروهای جدید بودیم.

این رزمنده می گوید: وقتی نیروها وارد مقر گردان شدند به گرمی از آنان استقبال کردیم و بعد از صرف شام سازماندهی نیروها انجام شد.

منافقین کوردل با همکاری و پشتیبانی حزب بعث و نیروی هوایی ارتش عراق، عملیات سه روزه ای را برای فتح تهران با عنوان “فروغ جاویدان” از مرز خسروی آغاز کرده بودند، در این عملیات ابتدا نیروهای عراقی خطوط مرزی را شکسته بودند و تا سرپل ذهاب منافقن همراهی کرده بودند.

وی ادامه می دهد:نیروهای مهاجم منافق با استعداد حدود پنج هزار نیروی مسلح در قالب ۳۲ تیپ که هر ۱۵۰ الی۲۰۰ نفر را یک تیپ سازماندهی کرده بوند، از سرپل ذهاب گذشته و به سرعت تا نزدیکی شهر “کرند” پیش پیشروی کرده بودند.

این رزمنده می گوید: نیروهای ایران در تنگه چهار زبر، با زدن خاکریز و انسداد جاده اسلام آباد به کرمانشاه یک خط دفاعی مستحکمی تشکیل داده و منافین را زمین گیر کردند. یکی از گردان های عملیاتی که در این جبهه ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره نجس سازمان منافقین وارد آورد گردان سیدالشهداء ابهر بود .  وی افزود: این گردان در دوم مرداد ماه سال۱۳۶۷  بعد از تسلیح و تجهیز نیروها به طرف منطقه عملیاتی حرکت کرد و در ماهی دشت -۲۵کیلومتری کرمانشاه- پشت تنگه چهارزبر مسقر شد.

در طول این روز هواپیماهای عراق ماهی دشت را بدون وقفه بمب باران می کردند. تمام مزارع و گندمزارها با بمب های خوشه ای به آتش کشیده شد.

چند نوبت نیز محل استقرار گردان ما را بمب باران کردند اما تلفات ندادیم،پس از هماهنگی های لازم نیروهای گردان ما حدود ساعت ۵ بعد از ظهر توسط بالگردهای دو پروانه (شنوک) به پشت روستای حسن آباد منتقل شدند(هلی برن شدند) . شب همان روز از ارتفاع مشرف به تنگه حسن آباد وارد عمل شدیم .  شعبانی خاطرنشان کرد: موضع گردان را تغییر داده و ساعت حدود ۱۰صبح سوم مرداد از یک نقطه دیگر وارد عمل شدیم، ابتدا منافقینی که در نوک بودند از سر راه برداشتیم و سپس الباقی نیروهای منافقین و ستون مکانیزه آنان که در تنگه حسن آباد تجمع کرده بودند را تار و مار کردیم.

او می گوید: در ادامه عملیات، بالگردهای جنگی هوانیروز برفراز محل تجمع نیرو و تجهیزات آنان به پرواز در آمده و تمام هست و نیست دشمن کور دل را منهدم کردند.

به گزارش موج رسا، عملیات مرصاد درتاریخ ۶۷/۵/۳ با نام مقدس یا صاحب الزمان (عج) در منطقه عمومی کرمانشاه علیه گروهک تروریستی منافقین که قصد تصرف تهران را داشتند شروع شد وتا ۸/۵/۶۷ ادامه داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر