logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۱۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

هیچ نگرانی در ذخیره استراتژیک گندم در استان زنجان وجود ندارد/ خرید توافقی شرکت‌ها مشکلی در ذخیره گندم استان ایجاد نمی‌کند

هیچ-نگرانی-در-ذخیره-استراتژیک-گندم-در-استان-زنجان-وجود-ندارد-خرید-توافقی-شرکت‌ها-مشکلی-در-ذخیره-گندم-استان-ایجاد-نمی‌کند

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در مورد خرید توافقی شرکت‌های مصرف کننده گندم گفت: خرید توافقی این شرکت‌ها با مجوز دولتی بوده و هیچ مشکلی در ذخیره گندم استان ایجاد نمی‌کند.

محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص ذخیره گندم اظهار کرد: کیفیت گندم امسال همانند سال گذشته و در یک مقطعی با کاهش ذخیره مواجه بودیم و امیدواریم که پیش‌بینی 400 هزار تن سازمان جهادکشاورزی محقق شود.

وی تصریح کرد: دو نوع خرید در کشور داریم و اولین باری است که خریدی به شکل خرید تواقفی در کشور انجام می‌شود و این خرید نیز توسط شرکت‌هایی که مصرف کننده هستند انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان بیان کرد: این شرکت‌ها با مجوزی که از وزارت بازرگانی می‌گیرند و از استانهای مختلف به مجوز و ثبت در سامانه خرید گندم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با میزان خرید گندمی که امسال داشتیم و ذخیره‌ای که از سال گذشته داشتیم گندم مورد نیاز سال آینده را داریم افزود: حتی اگر پیش‌بینی جهادکشاورزی هم محقق نشود پیش‌بینی خرید 100 درصدی 300 هزار تن را داریم.

بیشتر بخوانید:

80 هزار تن گندم در سیلوها ذخیره شده است

ایزدی با بیان اینکه خرید توافقی هیچ مشکلی در امر ذخیره گندم در استان ایجاد نمی‌کند افزود: این کار ممکن است در بحث صادرات گندم به استانهایی دیگر که هر سال کمک می‌کنیم میزان کمک‌مان کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان افزود: این خریدها هیچ نگرانی از لحاظ ذخیره استراتژیک در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به سال گذشته هم خرید توافقی وجود داشت افزود: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم از قیمت جهانی بالاتر بود و احتمال واردات گندم از خارج از کشور وجود داشت.

ایزدی عنوان کرد: امسال برعکس سال گذشته اتفاق افتاده و افزایش قیمت ارز و دلایل مختلف باعث شده گندم به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و خروج گندم از استانها نیز باید با مجوز باشد.

وی عنوان کرد: بخاطر این موضوع شرکت‌ها مصرف کننده گندم نیز با مجوز و نظارت به روش ثبت در سامانه خریدهای گندم را در سطح استانها انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در مورد علت کاهش ذخیره گندم در هفته گذشته افزود: باید موارد مختلف بررسی شود و یکی از علت‌ها نرسیدن گندم در برخی از مناطق استان مطرح می‌شود و تاخیر ورود کمباین‌ها مهاجر نیز از دیگر عواملی است که در استان مطرح می‌شود که می‌تواند در ذخیره گندم نیز تاثیر داشته باشد.

وی در مورد احتمال فعالیت دلالان در حوزه گندم افزود: دستگاه‌های نظارتی فعالیت‌های خوبی در این زمینه دارند و دستگاه‌های تعزیرات حکومتی، بازرسی سازمان صمت همه در حال بررسی موارد هستند.

ایزدی عنوان کرد: خرید توافقی دلالالی نیست و این خرید خصوصی بوده و با نظارت کامل انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر