logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۱۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

استفاده از بهبود یافتگان در کمپ‌ها مغایر دستورالعمل اجرایی نیست/ شیوع اعتیاد در بین بانوان زنجانی زیر یک درصد است

استفاده-از-بهبود-یافتگان-در-کمپ‌ها-مغایر-دستورالعمل-اجرایی-نیست-شیوع-اعتیاد-در-بین-بانوان-زنجانی-زیر-یک-درصد-است

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان وضعیت اعتیاد در بین بانوان در استان زنجان گفت: شیوع اعتیاد در بین بانوان زنجانی زیر یک درصد است.

فاطمه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از کارشناسان متخصص در کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار کرد: براساس دستورالعمل افرادی که در کمپ‌ها فعالیت می‌کنند باید افرادی باشند که خودشان با این مشکلات درگیر بودند و پاک شدند و اعتیاد خود را ترک کردند.

وی تصریح کرد: مسئول مستقیم که در کمپ‌ها خدمات می‌دهد براساس دستورالعمل باید جزو افراد بهبود یافته باشد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: براساس دستورالعمل ارائه شده کمپ‌ها باید پزشک، روانشناس مددکار باید باشد که در این موارد در کمپ‌های استان زنجان رعایت می‌شود و علاوه براین موارد از افراد بهبود یافته نیز در ادائه خدمات استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از افراد بهبود یافته در کمپ‌های نیز با تایید دستگاه‌ها نظارتی انجام می‌شود بیان کرد: کارشناس با فردی که کمپ را مدیریت می‌کند فرق می‌کند و استفاده از افراد بهبود یافته در کمپ‌ها مغایر دستورالعمل نیست.

بیشتر بخوانید:

150نفر از معتادان متجاهر در استان زنجان جمع آوری شدند

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه کمپ نگهداری میان مدت ویژه بانوان نیز در استان زنجان راه اندازی شده است افزود: این کمپ آماده ارائه خدمات به خانم‌هایی است که در دام اعتیاد گرفتار شدند و تمایل دارند اعتیاد خود را ترک کنند می‌توانند به این کمپ مراجعه کنند.

وی افزود: ایجاد کمپ اعتیاد در استان زنجان به منزله این نیست که آمار میزان معتادان خانم‌ها در زنجان افزایش یافته ولی ما به تعداد حداقل‌هایی که نمی‌توانند به سایر استانها مراجعه کنند باید تمهیدات لازم را داشته باشیم این افراد بتوانند با امکاناتی که در دسترس دارند نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام کنند.

رضایی افزود: میزان بانوان گرفتار شده در دام اعتیاد در استان زنجان زیر یک درصد است.

وی در مورد میزان صرف هزینه‌ برای هر معتاد در کمپ‌ها افزود: با توجه به شرایط اقتصادی هزینه‌ها افزایش یافته و طبق دستورالعمل ابلاغ شده در مراکز خصوصی و مراکز تبصره 2 ماده 16 هزینه‌ها برای هر نفر 420 الی 600 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر