logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۱۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور موزه های میراث فرهنگی زنجان:

افزایش قیمت بلیط موزه ها به استان ها ابلاغ نشده است/ مرد نمکی منحصربه فردترین شی موزه های زنجان

افزایش-قیمت-بلیط-موزه-ها-به-استان-ها-ابلاغ-نشده-است-مرد-نمکی-منحصربه-فردترین-شی-موزه-های-زنجان

مسئول امور موزه های اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هنوز ابلاغی مبنی بر افزایش قیمت بلیط موزه ها به استان ها ابلاغ نشده است.

پرستو قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگا موج رسا; ر،اظهار داشت: در حال حاضر ابلاغی مبنی بر افزایش قیمت بلیط موزه ها به استان ها ارائه نشده است و در حال حاضر قیمت های قبلی در نظر گرفته می شود.

وی قیمت بلیط موزه زختشویخانه و عمارت ذوالفقاری زنجان را 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: گردشگران خارجی برای بازدید از این بناها 15 هزار تومان پرداخت می کنند.

این مسئول بیان داشت: قیمت بلیط بازدید از گنبد سلطانیه 3 هزار تومان برای گردشگران داخلی و 20 هزار تومان برای گردشگران خارجی است.

مسئول امور موزه های اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به افزایش 16 درصدی بازدید از موزه های استان زنجان در سال گذشته، افزود: پیش بینی می شود این آمار امسال نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین اشیای موزه ای زنجان در عمارت ذوالفقاری نگهداری می شود و ویترین مناسبی برای ارائه آثار موزه ای در این مکان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در حال حاضر مرد نمکی شماره 4 منحصربه فردترین شی نگهداری شده در موزه های استان زنجان است که در جهان یافت نمی شود.

این مسئول آثار ملی فاخر استان زنجان را از دیگر ظرفیت های موزه های زنجان عنوان کرد و گفت: بنای رختشویخانه زنجان نیز در جهان بی نظیر است.  

بیشتر بخوانید

به گزارش موج رسا،هیئت وزیران با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه‌ها و بناهای تاریخی در سال‌های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی موافقت کرد.

ورودیه موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیر منقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵۰ هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یک میلیون ریال می رسد.

همچنین ورودیه موزه‌های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی - فرهنگی (غیر منقول) برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به ۴۰ هزار ریال و برای بازدید کنندگان خارجی حداکثر به ۵۰۰ هزار ریال افزایش می‌یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر