logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۱۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دادستان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

دلالان حوزه مسکن در زنجان سودهای میلیاردی به جیب می‌زنند/ به نابسامانی‌های بازار مسکن ورود می‌کنیم

دلالان-حوزه-مسکن-در-زنجان-سودهای-میلیاردی-به-جیب-می‌زنند-به-نابسامانی‌های-بازار-مسکن-ورود-می‌کنیم

دادستان زنجان با اشاره به اینکه دلالان زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که سودهای میلیاردی را به جیب می‌زنند گفت: این متخلفان در محضر قانون پاسخگو خواهند شد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد وضعیت بازار مسکن در استان زنجان اظهار کرد: وضعیت امروز بازار مسکن به موارد مختلفی بستگی دارد و در این حوزه قطعا دلالان زیادی وجود دارد که سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند که سودش برای آنها بوده و خسارتش را مردم می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه با این وضعیت بازار بسیاری از مردم خواب مسکن‌دار شدن را هم نمی‌بینند تصریح کرد: این موضوع موضوعی نیست که در یک استان و با یک بازو بخواهیم آن را حل کنیم.

دادستان زنجان ابراز کرد: این حوزه نیاز به اهتمام ویژه دارد که در سطح کشور این باید این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای خوبی برای حل این مشکل وجود دارد افزود: اگر متولیان کشوری به این موضوع وارد شوند پیشنهادات خوبی وجود دارد که قابل اجرا نیز است.

بیشر بخوانید:

دلایل افزایش قیمت مسکن

حجت‌الاسلام کرمی افزود: اگر این قوانین خوب و پیشنهادات ارائه شده به تصویب برسد ما حاضر به اجرای آن تمام کمال آن در استان هستیم.

دادستان زنجان با بیان اینکه یکی از موارد جلوگیری از افزایش 10 درصدی اجاره بها نمونه‌ای از این پیشنهادها است افزود: این قوانین باید تصویب شود و راه اجرای آن نیز بر عهده ما باشد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های بسیار زیادی برای سامان دادن وضعیت مسکن وجود دارد که یکی از این راهها ارائه مالیات خاص برای خانه‌ها خالی می‌تواند باشد افزود: کسانی که در امر مسکن به عنوان سرمایه‌هایی انباشت و ثروت‌های مشکوک استفاده می‌کنند باید  شناسایی و رصد شده و از آنها مالیات‌های کلانی اخذ شود.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اجرای ظرفیت‌های این پیشنهاد‌ها باید در کشور ایجاد شود و اجرای خیلی از این موارد در اختیار ما نیست افزود: اعتقاد ما این است که با این وجود در استان نیز می‌شود کارهای موثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده نیز جلسه‌ای در خصوص مسکن در استان خواهیم داشت افزود: دلال‌هایی در این استان هستند که با فعالیت‌های دلالی بدون اینکه مالیاتی بپردازند سودهای میلیاردی دارند.

دادستان زنجان ادامه داد: اسناد این مورد را در دست داریم که برخیها با فعالیت کاذب قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و با ایجاد جو غیرواقعی قیمت‌ها را بالا می‌برند.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: این افراد باید ابتدا در برابر خدا و در محضر عدل الهی نیز پاسخگوی قشر مستضعف آسیب دیده جامعه باشند.این افراد در برابر مردمی که خواب داشتن یک اتاق ملکی را نباید ببینند باید پاسخگو باشند و این افراد در محضر قانون پاسخگو خواهند شد.

وی وضعیت موجود بازار مسکن را نامطلوب عنوان کرد و گفت: جهش اجاره بها بعضا 80 تا 100 درصد یا 120 درصد مورد قبول نیست و این جهش برای کسانی که کارگر است با حداقل حقوق کارگر گذران زندگی دارد مشکل است.

دادستان زنجان افزایش اجاره بها برای کسانیکه بیکار هستند مشکل ساز شده است گفت: همه افراد جامعه شغل ندارند و درصد بیکاران جامعه ما نیز کم نیست.

وی بیان کرد: روند افزایش اجاره بها به حدی رسیده که نه تنها برای بیکاران بلکه برای کسانیکه کارمند یک اداره بوده و یا کارگر یک کارخانه است مشکل ساز شده و باید تمام درآمد خود را برای اجاره بها صرف کند.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: وضعیت فعلی اصلا مطلوب نیست و برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیز جای کار زیاد است.

وی در پایان گفت: اگر چه اهرم‌های کشوری در دست ما نیست ولی برای حل مشکل این حوزه تمام توان خود را بکار خواهیم بست تا خدمتی را برای مردم شریف استان بتوانیم ارائه دهیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر