logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۱۸۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان :

سنجس نمک نانوایی های زنجان با دستگاه شور سنج

سنجس-نمک-نانوایی-های-زنجان-با-دستگاه-شور-سنج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: با استفاده از دستگاه شور سنج میزان نمک استفاده شده در نانوایی های زنجان بررسی می شود.

محمد رضا صائینی امروز در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: سند تغذیه و امنیت استان زنجان با برش شهرستانی تهیه شده است و به زودی رونمایی می شود.

وی از رونمایی سند جامع سلامت استان زنجان در سال جاری خبرداد و گفت: این سند به عنوان سندی ماندگار برای استان محسوب می شود که با حضور مسئولان رونمایی می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بررسی ها در سطح استان میزان پرفشاری خون در افراد بالای 30 سال در زنجان 21 درصد است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه با تکرار این طرح ممکن است این عدد افزایش یابد، افزود: هنوز آمار کشوری ارائه نشده است.

صائینی با اشاره به شرکت 620هزار نفر در استان زنجان در طرح غربالگری فشار خون،بیان داشت: این طرح در دو سامانه  ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در دو سامانه سیب در مراکز بهداشتی و درمانی و سامانه تیم های ثابت و سیار خاص فشار خون ثبت می شد، افزود: این امر موجب اختلاف آماری شده است.

بیشتر بخوانید

این مسئول خاطرنشان کرد: 50 درصد افرادی که مراجعه کردند، تحت درمان بوده و فشار خون کنترل شده داشتند، افزود: استان زنجان در این زمینه از نظر بهتر بودن شاخص جایگاه کشوری زنجان دارای رتبه دوم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان  با اشاره به بحث شور بودن نان در زنجان،خاطرنشان کرد: در بحث سنگگ میزان سبوس گیری این نان در زنجان زیر 10 درصد است.

صائینی با بیان اینکه از طریق دستگاه شور سنجی نانوایی های استان بررسی می شوند، افزود: با این دستگاه در سر صحنه می توان شوری را سنجش کرد.

وی گفت: برخی از نانوایی ها برای افزایش قوام نان نمک اضافه می کنند که برای جلوگیری ازاین موضوع شور سنجی انجام می شود.

این مسئول بیان داشت: با نانوایی هایی که از نمک برای قوام دادن به نان استفاده می کنند، برخورد می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر