logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۱۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

کاهش 20 درصدی ذخیره گندم در استان نسبت به سال گذشته/80 هزار تن گندم در سیلوها ذخیره شده است

کاهش-20-درصدی-ذخیره-گندم-در-استان-نسبت-به-سال-گذشته-80-هزار-تن-گندم-در-سیلوها-ذخیره-شده-است

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به ذخیره 80 هزار تنی گندم در سیلوهای استان گفت: در حال حاضر به صورت موقتی با کاهش ذخیره گندم مواجه هستیم ولی این موضوع هیچ گونه نگرانی ندارند.

محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خرید گندم در استان زنجان از اول تیرماه شروع شده است اظهار کرد: در سال گذشته خرید گندم را دیرتر شروع کردیم ولی امسال خرید گندم یک مقدار زودتر در استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تا به امروز حدود 80 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده و اویل خرید تا حدود اواسط هفته گذشته وضعیت خوب بود و نسبت به سال گذشته نیز رشد داشتیم.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان اشاره به اینکه این روند از اوخر هفته گذشته یک مقدار برعکس شده است افزود: در حال حاضر که 80 هزار تن خرید گندم انجام شده این میزان در مدت مشابه سال گذشته در حدود 100 هزار تن بود که حدود 20 درصد کاهش خرید مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خرید 5500 تن گندم از کشاورزان زنجانی

وی به علت کاهش روند ذخیره گندم در چند روز اخیر افزود: علت‌های مختلفی می‌تواند در کاهش خرید در این چند روز اخیر دخیل باشد که یکی از علت‌ها این موضوع مطرح است که گندم در برخی از نقاط همانند سال گذشته نرسیدند تا برداشتی صورت بگیرد.

ایزدی بیان کرد: یکی از مواردی دیگری هم که مطرح است کمباین‌های مهاجر هنوز به صورت کامل وارد استان نشدند و تعداد کمتری به استان آمدند.

وی عنوان کرد: امسال پیش‌بینی خرید خود جهاد نیز کمتر از سال گذشته بوده که سال گذشته پیش‌بینی خرید گندم بیش از 485 هزار تن بود که امسال 400 هزار تن برآورد خرید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در خید گندم با مسائل مختلفی در زنجان مواجه هستیم عنوان کرد: یکی این موارد این است که گندم‌هایی که امسال در سیلو‌ها دریافت می‌شود درصد سن زدگی‌ آنها بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه گندم سال گذشته بسیار پاک بود و به احتمال زیاد وسعت مبارزه با سن زدگی گندم سال گذشته بیشتر از امسال بوده است افزود: امسال درصد سن زدگی گندم‌هایی که تحویل سیلو‌ها می‌شود بالاتر بوده و گاها نیز سیاهک زدگی را مشاهده می‌شود که درصد آن نیز نسبت به سال گذشته بیشتر است.

ایزدی با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال گذشته که به سیلو‌های خصوصی هیچ گونه کرایه حملی پرداخت نمی‌شد ولی امسال 15 تومان برای هر کیلوگرم و یا 15 هزار تومان برای هر تن کرایه پرداخت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: این رقم در سیلو‌های دولتی 20 هزار تومان برای هر تن و یا 20 تومان برای هر کیلوگرم پرداخت می‌شود.  

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: تمام مراکز خرید‌ها نیز در آمادگی کامل هستند و این مراکز از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر فعال هستند و به کشاورزان خدمات رسانی می‌کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر