logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۱۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی:

سلاطین مسکن بدون کوچک‌ترین فشاری سوداگری می‌کنند

سلاطین-مسکن-بدون-کوچک‌ترین-فشاری-سوداگری-می‌کنند

کارشناس اقتصادی گفت: سلاطین بخش مسکن بدون کوچک‌ترین فشار و محدودیتی به سوداگری می پردازند.

حسین محمودی‌ اصل امروز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت:در حال حاضر وضعیت مسکن در کشور مطلوب نیست و  سلاطین بیشماری در این عرصه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه این سلاطین گاهی به شکل محتکران واحدهای مسکونی ظهور و بروز دارند، افزود: برخی نیز به عنوان دلال و قیمت‌ ساز در این عرصه فعالیت می‌ کنند.

این کارشناس اقتصادی سوداگری را موجب افزایش التهاب بازار عنوان کرد و گفت: برخی ها به دنبال سودآوری بی‌ دردسر در این زمینه هستند.

محمودی اصل با اشاره به التهابات دو دور اخیر مربوط به تحریم‌های سال ۹۱ و ۹۷ ،خاطرنشان کرد: سوداگران بخش طلا، ارز، خودرو و سایر کالاهای احتکار شده مجازات شدند اما سلاطین بخش مسکن بدون کوچک‌ترین فشار و محدودیتی به سوداگری می پردازند.

وی عدم نظارت مناسب و عدم ایجاد محدودیت برای سلاطنین مسکن را از مشکلات عنوان کرد و گفت: عدم تصویب یا اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن، قوانین مربوط به احتکار از دیگر مشکلات در این حوزه محسوب می شود.

این استاد دانشگاه چرخش چرخ تولید مسکن را موجب افزایش میزان اشتغال در کشور دانست و گفت: باید دولت تلاش کند تا این چرخه هر چه زودتر به کمک اشتغال کشور بیاید.

بیشتر بخوانید

محمودی ادامه داد: متاسفانه اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال این بخش نیز  فقط به دنبال منافع صنفی خود بوده و لابی‌ های مختلفی را در برای کاهش ابزارهای نظارتی و مالیاتی انجام می‌دهند.

وی برضرورت ایجاد مالیات برعایدی سرمایه از جمله مسکن را برای جلوگیری از سوداگری مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع  در بسیاری از کشورها عملیاتی شده است.

این کارشناس اقتصادی تدوین قانون مناسب و اجرای موثر را از دیگر راه های جلوگیری از سوداگری در بخش مسکن عنوان کرد و گفت: وجود سلطان ‌ها و تاثیری‌گذاری آنها در شرایط التهاب بیشتر مشخص می شود.

وی با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت‌ مسکن در کشور، بیان داشت: بار روانی و تجربه ذهنی ناشی از تحریم‌ ها به این موضوع دامن زد.

این کارشناس با اشاره به نیاز کشوربه تولید حدود یک میلیون مسکن،ادامه داد: در حال حاضر سالانه تنها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید می ‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر