logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۱۷۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان:

نباید پخش یک سریال موجب تحریم بودجه رسانه ملی شود

نباید-پخش-یک-سریال-موجب-تحریم-بودجه-رسانه-ملی-شود

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان گفت: نباید به بهانه پخش یک سریال یا برنامه سیاسی از رسانه ملی بودجه رسانه ملی تحریم شود این موضوع دارای  اشکال منطقی و حقوقی است.

رضا رحیم پور امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بودجه کشور و دستگاه هایی همچون رسانه ملی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد و تخصیص آن در دست دولت است.

وی با بیان اینکه با لحاظ همه مصوبات دست دولت برای تخصیص بودجه رسانه ملی باز گذاشته شده است، افزود: اما این موضوع نمی تواند بهانه ای برای دولت باشد که از حق وتوی خود برای تحریم بودجه یک نهاد دولتی و حاکمیتی استفاده کند.

این مسئول بیان داشت: بودجه دستگاه های فرهنگی از جمله رسانه ملی که رسالت تقویت فرهنگ عمومی و هدایت افکار عمومی را دارد،در مقایسه با ردیف بودجه سایر سازمان  بسیار پایین است.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل مسئولیت های رسانه ملی باید بودجه مناسبی در اختیار این سازمان قرار گیرد که متاسفانه در سال های گذشته اینگونه نبوده است.

رحیم پور نظارت بر بودجه سازمان صدا و سیما را مقوله دیگری عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بر صدا و سیما نظارت می کنند.

وی گفت: نباید به بهانه پخش یک سریال یا برنامه سیاسی از رسانه ملی بودجه رسانه ملی تحریم شود این موضوع دارای  اشکال منطقی و حقوقی است.

این مسئول ادامه داد: شورای نظارت بر صدا و سیما از سه قوه تشکیل شده است و قرار نیست اگر برنامه صدا و سیما به مذاق یک قوه خوش نیامد،تحریم بودجه شود.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه محتوای سریال گاندو برای روشنگری افکار عمومی و نشان دادن چهره نفوذی ها است،بیان داشت: قطع  بودجه این سازمان غیر منطقی و غیر اصولی است.

رحیم پور ادامه داد: نباید این موضوع بهانه ای باشد تا دولت های بعدی چنین اقداماتی انجام دهند اگر چه در برنامه های رسانه ملی هم گاهی مشکلاتی دیده می شود که شورای نظارت تذکرات لازم را ارائه می کند.

 وی گفت: نباید این اقدام دولت سنت شکنی و قانون شکنی را ترویج دهد در حالی که با توجه به وجود شبیخون فرهنگی باید دستگاه های فرهنگی تقویت شوند. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر